Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorČada, Radek
dc.contributor.authorMachálek, Jakub
dc.date.accessioned2016-06-17T09:41:44Z
dc.date.available2016-06-17T09:41:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2012, roč. 58, č. 1, s. 7-16 : il.cs
dc.identifier.issn1210-0471cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/111678
dc.description.abstractThe article deals with the forming of brake ribs of diffrent heights from various sheet-metal thicknesses to evaluate the required force with which the required holding force will be in correlation in the actual tool, thereby avoiding non-stamping of break ribs when clamping the blank holder at the start of the drawing process in practice. Four suitable metal sheets representing a wide range of used materials were selected for covering most of the problems associated with braking ribs in the automotive industry. Then four thicknesses worked with the most in practice were selected for these materials. After defining the tools and their scope of use together with working pressures and output, the most suitable dimensions of blank specimens for braking rib stamping were defined so as to have a sufficient reserve when testing samples in a real process, should the actual pressures and forces differ from those calculated in simulations. Then the article discusses simulations of the respective stamping process by means of the software AutoForm 4.06, using the finite element method to correspond to actual stamping conditions.cs
dc.format.extent964792 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojnícs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.titleProject of forming tests of various heights brake ribs from various sheet-metal thicknessescs
dc.title.alternativeNávrh zkoušek prolisovávání brzdicích žeber různé výšky z různých tlouštěk plechucs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enČlánek se zabývá prolisováváním brzdicích žeber různé výšky z různých tlouštěk plechu za účelem změření potřebné síly, se kterou bude v korelaci potřebná přidržovací síla ve skutečném nástroji, čímž se zamezí neprolisování brzdicích žeber při sevření přidržovače na počátku tažení v praxi. Pro co největší záběr problematiky prolisovávání brzdicích žeber v automobilovém průmyslu byly vybrány čtyři vhodní zástupci plechů, reprezentující celé spektrum používaných materiálů. U těchto materiálů byly následně vybrány čtyři tloušťky, se kterými se v praxi nejčastěji pracuje. Po definici strojů a jejich rozsahu použití společně s pracovními tlaky a výkonem byly nadefinovány nejvhodnější rozměry přístřihů vzorků na prolisování brzdicích žeber tak, aby byla dostatečná rezerva při testování vzorků v reálném procesu v případě, že by se skutečné tlaky a síly lišily od vypočítaných ze simulací. Následně se článek zabývá simulacemi daného lisovacího procesu pomocí softwaru AutoForm 4.06 využívajícího metodu konečných prvků tak, aby co nejvíce odpovídal skutečným podmínkám lisování.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam