Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorFrydrýšek, Karel
dc.date.accessioned2016-06-20T06:04:40Z
dc.date.available2016-06-20T06:04:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2012, roč. 58, č. 1, s. 67-74 : il.cs
dc.identifier.issn1210-0471cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/111684
dc.description.abstractThere were done some proposal calculations for a new testing machine. This new testing machine is determined for a dynamic fatigue testing of railway axles. The railway axles are subjected to bending and rotation (centrifugal effects). For the right proposition of a new machine is very important to know the basic dynamic characteristics of whole system. These dynamic characteristics are solved via FEM (MSC.Marc/Mentat software) in combination with SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment) Method (probabilistic Monte Carlo approach, Anthill and Python software). The proposed dimensions and springs of a new machine for fatigue testing of railway axles were used for manufacturing. Application of the SBRA method connected with FEM in these areas is a new and innovative trend in mechanics. This paper is continuation of former work (i.e. easier deterministic approach) already presented in this journal in 2007.cs
dc.format.extent953472 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojnícs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.titleDynamic characteristics of a new machine for fatigue testing of railway axles - part 2cs
dc.title.alternativeDynamické charakteristiky nového stroje pro testování únavy železničních náprav - část 2cs
dc.typearticlecs
dc.description.abstract-enByly provedeny návrhové výpočty nového zkušebního stroje. Tento nový zkušební stroj je určen pro dynamické únavové testy železničních náprav. Železniční nápravy jsou namáhány ohybem a rotací (odstředivé efekty). Pro správný návrh nového stroje je velmi důležité znát základní dynamické charakteristiky celého systému. Tyto dynamické charakteristiky jsou řešeny MKP (MSC.Marc/Mentat software) v kombinaci s metodou SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment - pravděpodobnostní přístup Monte Carlo, Anthill a Python software). Navržené rozměry a pružiny nového stroje pro únavové testování železničních náprav byly použity pro výrobu. Aplikace metody SBRA spojené s MKP v této úloze, je novým a inovativním trendem v mechanice. Tento článek je následujícím pokračováním dřívější práce (tj. jednoduchý deterministický přístup) již prezentované v tomto časopise v r. 2007.cs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam