dc.contributor.author | Frydrýšek, Karel | |
dc.date.accessioned | 2016-06-20T06:04:40Z | |
dc.date.available | 2016-06-20T06:04:40Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2012, roč. 58, č. 1, s. 67-74 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/111684 | |
dc.description.abstract | There were done some proposal calculations for a new testing machine. This new testing machine is determined for a dynamic fatigue testing of railway axles. The railway axles are subjected to bending and rotation (centrifugal effects). For the right proposition of a new machine is very important to know the basic dynamic characteristics of whole system. These dynamic characteristics are solved via FEM (MSC.Marc/Mentat software) in combination with SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment) Method (probabilistic Monte Carlo approach, Anthill and Python software). The proposed dimensions and springs of a new machine for fatigue testing of railway axles were used for manufacturing. Application of the SBRA method connected with FEM in these areas is a new and innovative trend in mechanics. This paper is continuation of former work (i.e. easier deterministic approach) already presented in this journal in 2007. | cs |
dc.format.extent | 953472 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Dynamic characteristics of a new machine for fatigue testing of railway axles - part 2 | cs |
dc.title.alternative | Dynamické charakteristiky nového stroje pro testování únavy železničních náprav - část 2 | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | Byly provedeny návrhové výpočty nového zkušebního stroje. Tento nový zkušební stroj je určen pro dynamické únavové testy železničních náprav. Železniční nápravy jsou namáhány ohybem a rotací (odstředivé efekty). Pro správný návrh nového stroje je velmi důležité znát základní dynamické charakteristiky celého systému. Tyto dynamické charakteristiky jsou řešeny MKP (MSC.Marc/Mentat software) v kombinaci s metodou SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment - pravděpodobnostní přístup Monte Carlo, Anthill a Python software). Navržené rozměry a pružiny nového stroje pro únavové testování železničních náprav byly použity pro výrobu. Aplikace metody SBRA spojené s MKP v této úloze, je novým a inovativním trendem v mechanice. Tento článek je následujícím pokračováním dřívější práce (tj. jednoduchý deterministický přístup) již prezentované v tomto časopise v r. 2007. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |