dc.contributor.author | Sniehotta, Patrik | |
dc.date.accessioned | 2016-06-20T08:03:01Z | |
dc.date.available | 2016-06-20T08:03:01Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2012, roč. 58, č. 1, s. 191-196 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/111699 | |
dc.description.abstract | In the design of a gear air engine is the size of the tooth space fundamental. Most current calculations, however, cannot, especially for non-standard "HCR" gearing, this problem satisfactorily describe.Therefore, it is preferable to use for this type of air engine ,,HCR“ gearing, which maintaining the desired performance, while reduce the overall dimensions of the air engine. This article shows the possibility of calculating the exact size of the tooth space using numerical methods and shows the advantages of a gear air engine whit ,,HCR” gearing, compared to a gear air engine whit standard gearing. | cs |
dc.format.extent | 536225 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Design of a gear air engine whit use of „HCR” gearing | cs |
dc.title.alternative | Návrh zubového pneumotoru s využitím „HCR” ozubení | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | Při návrhu zubového pneumotoru je zásadní velikost zubové mezery. Většina současných výpočtů, však nedokáže, hlavně pro nestandartní „HCR“ ozubení, tento problém uspokojivě popsat. Z toho důvodu nelze plně využít výhod „HCR“ ozubení - při zachování požadovaného výkonu, dojde ke zmenšení celkových rozměrů pneumotoru. Tento článek ukazuje možnosti přesného výpočtu velikosti zubové mezery za pomocí numerických metod a ukazuje výhody pneumotoru s ,,HCR“ ozubením v porovnání s pneumotorem se standartním ozubením. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |