Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZdařilová, Renata
dc.contributor.authorKania, David
dc.date.accessioned2016-11-01T09:31:50Z
dc.date.available2016-11-01T09:31:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/112219
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá hodnocením rozvojových aspektů regionálních letišť v širším geopolitickém prostoru Střední Evropy. Ta je definována celkem devíti státními celky, které se obecně dělí na Alpské země (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Slovinsko a Lichtenštejnsko) a Visegrádskou čtyřku (Česko, Maďarsko, Slovensko, Polsko). U jednotlivých letišť jsou hodnoceny vlivy parametrů vzletové a přistávací dráhy, údaje o počtu obyvatel příslušného sídelního útvaru (města nebo aglomerací, u kterých je letiště umístěno), poloze vůči centru města a jeho dopravního napojení ve vztahu ke statistickým datům z období let 2009 – 2013, která mapují počet odbavených cestujících, počty pohybů letadel (vzletů a přistání) a množství odbaveného cargo nákladů v tunách. Cílem disertační práce je analýza parametrů vybraných letišť, statistické vyhodnocení vztahů a závislostí jednotlivých částí zkoumaných jevů, popis výsledných nejvýznamnějších rozvojových aspektů a návrh aplikací využitelných pro regionální letiště v České republice.cs
dc.description.abstractThis dissertation deals with the evaluation of the developmental aspects of regional airports in a wider geopolitical space of Central Europe. It is defined by a total of nine States, which are generally divided into Alpine countries (Germany, Austria, Switzerland, Slovenia and Liechtenstein) and the Visegrad Four (Czech Republic, Hungary, Slovakia and Poland). Individual airports are evaluated in terms of the effects of runway parameters, population of the relevant settlement unit (city or agglomeration where the airport is located), position relative to the city center and its transport connectivity in relation to 2009–2013 statistical data, which map the number of passenger movements, the number of aircraft movements (takeoffs and landings) and the amount of cargo movements in tonnes. The dissertation aims to analyse the parameters of the selected airports, statistically evaluate the relationships and dependencies between the various parts of the phenomena being studied, describe the resulting most important developmental aspects and propose applications useful for regional airports in the Czech Republic.en
dc.format217, [1] l. : il.cs
dc.format.extent19480510 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectLetištěcs
dc.subjectmezinárodní letištěcs
dc.subjectregionální letištěcs
dc.subjectrozvojcs
dc.subjectúzemní plánovánícs
dc.subjectrozvojové aspekty.cs
dc.subjectAirporten
dc.subjectinternational airporten
dc.subjectregional airporten
dc.subjectdevelopmenten
dc.subjectspatial planningen
dc.subjectdevelopmental aspects.en
dc.titleRozvojové aspekty regionálních letišťcs
dc.title.alternativeThe developmental aspects of regional airportsen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201600091cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových prací
dc.contributor.refereeKuta, Vítězslavcs
dc.contributor.refereeBacová, Andreacs
dc.contributor.refereeUrbášková, Hanacs
dc.date.accepted2016-05-03
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department222 - Katedra městského inženýrství
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMěstské inženýrství a stavitelstvícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2712cs
dc.identifier.thesisKAN076_FAST_P3607_3607V012_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam