dc.contributor.advisor | Tománek, Petr | |
dc.contributor.author | Horňáková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2016-11-01T12:29:08Z | |
dc.date.available | 2016-11-01T12:29:08Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/113070 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je analyzovat vzdělávací soustavu v České republice, definovat způsob financování školství s orientací na regionální školství, představit možné finanční zdroje. První část je zaměřena na teoretické vymezení veřejného sektoru, popsána je vzdělávací soustava v ČR včetně historického vývoje. Pro obsáhlost školství je dále práce zaměřena na středoškolské vzdělávání, kdy jsou postupně popsány jednotlivé možné finanční zdroje. Pro konkrétní aplikaci tématu na příkladu byla vybrána střední škola, jejíž zřizovatel je Moravskoslezský kraj. V první části praktického oddílu jsou popsány základní informace dané školy. Dále je práce zaměřena na jednotlivé toky plynoucí do dané organizace v časovém horizontu 2011 – 2015. Výsledkem je zhodnocení hospodaření dané školy, kdy je proveden rozbor nákladů a výnosů. Závěrem je shrnutí daného tématu a připojeno je doporučení autora práce. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to analyse the educational system in the Czech Republic, to define system of funding of education, specifically regional education, to introduce possible financial resources. The first part is focused on theoretical specification of public sector, the
educational system in the Czech Republic is described, including historical development. Due
to complexity of the educational system, the thesis is focused on secondary education, while
particular possible financial resources are described successively. To apply the subject, a secondary school was selected, its founder is Moravian-Silesian region. In the first part of the
practical section, fundamental information of the given school is stated. Further, the thesis is
focused on the particular flows into the given school, in time horizon 2011-2015. The result is
economy evaluation of the given school, while analysis of costs and profit is made. In conclusion, summary of the subject is presented and recommendation of the author of the thesis is attached. | en |
dc.format.extent | 2239595 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | veřejný sektor, školství, příspěvková organizace, finanční zdroje, finanční toky, finanční hospodaření | cs |
dc.subject | public sektor, education, allowance organization, financial resources , financial flows , financial budget | en |
dc.title | Hospodaření víceletého gymnázia | cs |
dc.title.alternative | Financial Management of the Grammar School | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kolaříková, Hana | |
dc.date.accepted | 2016-06-09 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 153 - Katedra veřejné ekonomiky | |
dc.thesis.degree-program | Hospodářská politika a správa | cs |
dc.thesis.degree-branch | Veřejná ekonomika a správa | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | HOR0267_EKF_B6202_6202R055_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |