dc.contributor.advisor | Němec, Radek | |
dc.contributor.author | Martynková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2016-11-01T13:23:35Z | |
dc.date.available | 2016-11-01T13:23:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/113465 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce s názvem "Návrh a implementace řešení reportingu pro management oddělení IT společnosti" je zaměřena na analýzu vybraného IT podniku, jeho procesů a požadavků uživatelů, návrh a implementaci reportingové platformy pro zpracovávání reportů a dashboardů. Cílem reportingové platformy je poskytování přehlednějších výsledků oddělení. Účelem platformy je, pomocí standardizace KPI, metrik, reportů, procesu jejich vytváření, multidimenzionálního pohledu na data a interaktivního reportingu, zefektivnit procesy v daném oddělení a zajistit tak lepší kontrolu nad kvalitou poskytované služby.
První část diplomové práce je zaměřena na vylíčení důležitých teoretických poznatků potřebných k vypracování praktické části práce. Pozornost je věnována pojmům jako Business Intelligence, datové modelování, životní cyklus dimenzionálního modelování R. Kimballa, multidimenzionální techniky a návrh dashboardů na principech User Experience.
V druhé části je popsána vybraná firma včetně organizační struktury a procesů. Podrobnější popis je zaměřen na samotné IT oddělení společně s procesy, pro které je navrhován dimenzionální model. Jsou vypsány doposud poskytované reporty a metriky vzhledem k jejich principu a omezení. Jsou vytýčeny role v reportingu, používané nástroje, procesy zpracování a lidské zdroje, zdroje pro reporty a možnosti ukládání a sdílení.
Třetí část je rozdělena na dimenzionální modelování, implementace rutin datové pumpy a návrh dashboardů.
V prvním kroku dimenzionálního modelování jsou nejdříve vyspecifikovány veškeré procesy firmy, ohodnoceny dle různých druhů faktorů, a jsou nastaveny priority pro zpracování. Dále jsou identifikovány zdrojové systémy dat důležité k měření výkonnosti a kvality vymezeného procesu. Nakonec jsou dle vybraných metod sesbírány a ohodnoceny veškeré požadavky uživatelů. V druhém kroku je stanovena granularita v tabulkách faktů a jsou předběžně určeny dimenze a fakta. Ve třetím kroku jsou nalezeny dimenze včetně jejich atributů (klíčových i neklíčových), cílových zdrojů a pravidel pro datovou pumpu. Ve fázi identifikace faktů jsou specifikována numerická fakta. Na základě těchto čtyř kroků je sestrojen konceptuální a logický model. Fyzický návrh je primárně zaměřen na návrh strategie pro zpracování agregace, indexace a návrhu na rozdělení tabulek. Poté je vyhotoven fyzický model.
U implementace rutin datové pumpy je v prvé řadě nutné vyspecifikovat zdrojové a cílové datové struktury. Následně jsou pro nahrání dat do dimenzionálního modelu navrhnuty a implementovány rutiny datové pumpy.
Pro návrh výstupních dashboardů s využitím User Experience jsou nejprve sesbírány požadavky uživatelů a je sestrojen hrubý návrh výstupů. V konečné fázi jsou dashboardy fyzicky navrhnuty, je provedeno resumé požadavků z prvního kroku dimenzionálního modelování a je otestována funkčnost dashboardů. | cs |
dc.description.abstract | The Master´s thesis entitled, “Design and Implementation of a Reporting Solution for the Management of an IT Company Department”, is focused on analysis of the selected IT Company, in collaboration with its processes, user requirements and design and implementation of reporting platform for reports and dashboards processing.
The aim of reporting platform is to provide results department more clearly. The purpose of the platform is to increase the efficiency of the processes in the department and ensure better control over the quality of service provided, by standardization KPI, metrics, reports, the process of their creation, multidimensional view of data and interactive reporting.
The first part of Master´s thesis is focused on the description of important theoretical knowledge which are vital for drawing up the practical part. The thesis deals with terms such as Business Intelligence, data modeling, Kimball’s Dimensional Model Design Life Cycle , multidimensional analysis techniques and dashboards design on the principle of User Experience.
The second part is devoted to a description of the selected company including organizational structures and processes. In-depth description is focused on IT department itself, together with processes for which are designed dimensional model. There are listed current reports and metrics due to their principles and limitations. There are charted roles of reporting, used tools, processing and human resources, sources for reports and the possibility of storing and sharing.
The third part is divided into dimensional modeling, implementation data pump routines and design of dashboards.
In the first step of dimensional modeling there are specified all processes of the company, evaluated by various kinds of factors, and it is been set a priority for determining the order of processing. Moreover there are identified the source data systems which play an important part to measure the performance and quality of defined process. According to the selected methods there are finally collected and evaluated all the requirements of users. The second step set the granularity of fact table and it determines preliminary dimensions and facts. In the third step the dimensions are found including their attributes (key and non-key attributes), the target resources and the rules for data pump. Numerical facts are specified in the identification phase of the facts. On the basis of these four steps it is been constructed a conceptual and a logical model. The physical design is primarily focused on aggregation, indexing and partitioning. Then it is drawn up a physical model.
Taking implementation data pump routines into consideration it is necessary specified source and target data structures. Thereafter implemented data pump routines are designed, to load data into the dimensional model.
For the design output dashboards on the principle of User Experience, there are first collected the requirements of users and it is constructed rough design of outputs. In the final phase dashboards are physically designed, it is performed a résumé of the requirements from the first step of dimensional modeling and it is tested the functionality of dashboard. | en |
dc.format.extent | 3028261 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | multidimenzionální model | cs |
dc.subject | OLAP | cs |
dc.subject | relační databáze | cs |
dc.subject | životní cyklus dimenzionálního modelování R. Kimballa | cs |
dc.subject | sběr požadavků | cs |
dc.subject | granularita | cs |
dc.subject | dimenze | cs |
dc.subject | fakta | cs |
dc.subject | fyzický návrh | cs |
dc.subject | datové modelování | cs |
dc.subject | rutiny datové pumpy | cs |
dc.subject | dashboardy | cs |
dc.subject | interaktivní reporting | cs |
dc.subject | uživatelský prožitek | cs |
dc.subject | standardizace KPI, metrik a reportů | cs |
dc.subject | kvalita služby | cs |
dc.subject | multidimensional model | en |
dc.subject | OLAP | en |
dc.subject | relational database | en |
dc.subject | Kimball’s Dimensional Model Design Life Cycle | en |
dc.subject | requirements gathering | en |
dc.subject | granularity | en |
dc.subject | dimensions | en |
dc.subject | facts | en |
dc.subject | physical design | en |
dc.subject | data modeling | en |
dc.subject | data pump routines | en |
dc.subject | dashboards | en |
dc.subject | interactive reporting | en |
dc.subject | User Experience | en |
dc.subject | standardization of KPI, metrics, reports | en |
dc.subject | quality of service | en |
dc.title | Návrh a implementace řešení reportingu pro management oddělení IT společnosti | cs |
dc.title.alternative | Design and Implementation of a Reporting Solution for the Management of an IT Company Department | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Supík, Václav | |
dc.date.accepted | 2016-05-30 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 157 - Katedra systémového inženýrství | |
dc.thesis.degree-program | Systémové inženýrství a informatika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Systémové inženýrství a informatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | cs |
dc.identifier.thesis | MAR0207_EKF_N6209_6209T025_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |