Show simple item record

dc.contributor.advisorKlapilová Krbová, Petra
dc.contributor.authorSkořupová, Lenka
dc.date.accessioned2016-11-01T13:23:44Z
dc.date.available2016-11-01T13:23:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/113499
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu nákupního chování na trhu potravin. Cílem práce je zjistit jaké nákupní chování mají zákazníci na českém trhu potravin. Cílem výzkumu bylo definovat specifika nákupního chování na trhu potravin. Dále byly analyzovány faktory, které nákupní chování, ale i samotný nákup a ponákupní chování ovlivňují. Hlavním zdrojem informací byla primární data, která byla získána dotazníkovým šetřením. Na základě výsledků výzkumu byly stanoveny návrhy a doporučení, které by mohly inspirovat prodejce potravin a tím přispět k vyšší spokojenosti zákazníků.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the analysis of purchase behavior in the food market. The objective of the thesis is to find out what kind of purchase behaviour the customers evince in the czech food market. The aim of the research was to define the specifics of purchase behavior in the food market. Furthermore, the factors influencing the purchase behavior and the purchase itself as well as after-purchase behavior were analyzed. The main source of information were the primary data obtained by questionnaire survey. On the basis of the research results, the suggestions and recommendations were determined which might serve as inspiration for the food retailers and thus contribute to higher customer satisfaciton.en
dc.format.extent2747210 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectNákupní chovánícs
dc.subjecttrh potravincs
dc.subjectkupní rozhodovánícs
dc.subjectpreferencecs
dc.subjectzákazníkcs
dc.subjectShopping behaviouren
dc.subjectfood marketen
dc.subjectbuying decisionen
dc.subjectpreferencesen
dc.subjectcustomeren
dc.titleAnalýza nákupního chování na trhu potravincs
dc.title.alternativeShopping Behaviour Analysis on the Food Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePrešnajder, Petr
dc.date.accepted2016-08-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchodu
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisSTA0130_EKF_N6208_6208T062_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record