Show simple item record

dc.contributor.advisorPoláková, Kamila
dc.contributor.authorKacíř, Tomáš
dc.date.accessioned2016-11-01T13:24:05Z
dc.date.available2016-11-01T13:24:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/113577
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractTématem diplomové práce je Návrh marketingové komunikace pro nově zaváděný motoristický bezpečnostní prvek. Cílem práce je na základě provedené analýzy určit, které konkrétní prvky komunikačního mixu jsou pro společnost vhodné v rámci realizace komunikační kampaně, a co bude obsahem jejich sdělení. V teoretické části je charakterizován trh bezpečnostních prvků pro motocyklisty, definována integrovaná marketingová komunikace a její prvky. V praktické části by proveden kvalitativní výzkum metodou focus group. Získaná data byla poté zanalyzována a na základě výsledků, byla navržena doporučení obsahu sdělení konkrétních komunikačních prvků.cs
dc.description.abstractThe topic of this Master’s thesis is the proposal of marketing communication for a newly introduced safety feature for motorcycles. The aim of this thesis is to determine, based on an analysis, which particular elements of the communication mix are suitable for the company during implementation of the marketing campaign and the content of the message. The particular characteristics of the market with safety features for motorcycles are described in the theoretical part of the thesis; as well as, the definition of integrated marketing communication and its components. The practical section of the thesis describes the qualitative research that was executed through the use of focus groups. All of the obtained data were then analysed and the recommendations for content of each communication element were made based on the results of the analysis.en
dc.format.extent1794642 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectfocus group, marketingová komunikace, nástroje marketingového komunikačního mixu, motocykl, bezpečnostní prvek, vstup na trh, integrovaná marketingová komunikacecs
dc.subjectFocus group, implementation of the marketing campaign, marketing communication mix, marketing communication tools, motocycles, safety features, integrated marketing communicationen
dc.titleNávrh marketingové komunikace pro nově zaváděný motoristický bezpečnostní prvekcs
dc.title.alternativeMarketing Communication Design for Launched Motocyclist Safety Producten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeGecíková, Martina
dc.date.accepted2016-08-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchodu
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisKAC0029_EKF_N6208_6208T062_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record