Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVašek, Jan
dc.contributor.authorBonk, Peter
dc.date.accessioned2016-11-01T13:24:18Z
dc.date.available2016-11-01T13:24:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/113625
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractDobrý spôsob nákupu energie je determinovaný silnou stratégiou a správaním nákupcu. Spoločnosti majú rozdielne zámery, preto nehovoríme o jedinej vhodnej stratégií nákupu energie. V práci sú skúmané rozdielne stratégie obstarávania vybrané nákupcami v simulovanom prostredí nákupu energie. Všetci zúčastnení výskumu boli študenti univerzít. Zhluková analýza identifikovala niekoľko zreteľných nákupných vzorcov, ktoré boli ďalej skúmané prostredníctvom interview. Výsledky naznačujú, že nákupcovia zaujali odlišný postoj k obstarávaniu energie v podmienkach postoja k riziku, objemu a času nákupu na forwardovom trhu. Identifikované boli taktiež nákupné chyby. V závere práce je porovnanie empirických výsledkov s teoretickými modelmi.cs
dc.description.abstractGood energy procurement performance is determined by robust strategy and buyer behaviour. Companies have different objectives and there is therefore not a single suitable energy procurement strategy. This thesis seeks to explore different procurement strategies selected by buyers in an electricity procurement simulation. All experiment participants were university students. Cluster analysis identifies several distinct buying patterns which were further explored through interviews. Results suggest that buyers took different approach to electricity procurement in terms of risk attitude, amount and timing of forward purchases. Some purchasing mistakes were identified. The thesis concludes with empirical results comparison to theoretical models.en
dc.format.extent4028575 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectNákupná stratégiacs
dc.subjectenergiacs
dc.subjectspotový trhcs
dc.subjectforwardový trhcs
dc.subjectzhlukcs
dc.subjectsimulácia.cs
dc.subjectProcurement strategyen
dc.subjectenergyen
dc.subjectspot marketen
dc.subjectforward marketen
dc.subjectclusteren
dc.subjectsimulation.en
dc.titleTaxonomie strategií průmyslového nákupu elektřinycs
dc.title.alternativeTaxonomy of Strategies for Industrial Purchase of Energyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeVrbová, Jana
dc.date.accepted2016-05-25
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchodu
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisBON0013_EKF_N6208_6208T062_2016
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam