Show simple item record

dc.contributor.advisorNěmec, Radek
dc.contributor.authorČasnocha, Marek
dc.date.accessioned2016-11-01T13:24:46Z
dc.date.available2016-11-01T13:24:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/113746
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou a návrhem řešení reportingu maloobchodního prodeje za pomocí využití metod shlukové analýzy. Tato práce je rozdělena do tří částí. V teoretické jsou vysvětleny základní pojmy systému Business Intelligence a popsán proces získání znalosti z databází, jehož metoda shlukové analýzy konkrétně k-means je uplatněna pro analýzu dat maloobchodního řetězce. V analytické části jsou poukázány přínosy a požadavky projektu včetně uživatelských požadavků. V praktické část je navrhnuto vylepšení stávajícího datového modelu o nové dimenzionální tabulky a tabulky faktu. Rovněž je v této části popsán proces použití datové pumpy pro naplnění datového skladu, který vede k provedení segmentace zákazníků v nástroji R prostřednictvím metody k-means. Tyto získané znalosti segmentace zákazníků prostřednictvím navrhnutých reportů jsou interpretovány na získaném vzorku dat.cs
dc.description.abstractThe thesis focuses on analysis and design of retail sale reporting solution through the use of cluster analysis method. This document is divided into three parts. In theoretical part are explained basic concepts of a Business Intelligence system and described a process of gaining knowledge from a database whose method of cluster analysis, in particular k-means, is applied for a data analysis of retail chain. In analytical section are revealed the benefits and project requirements including the user's needs. In practical part is suggested improvement of the current data model concerning new dimensional tables and fact tables. Moreover, in this part is also enlightened a process of using the data pumps to fill data warehouse, which leads to a segmentation of customers in R tool by applying the k-means method. The knowledge of a customer segmentation gained through the suggested reports is interpreted on obtained sample of data.en
dc.format.extent4856288 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectBusiness Intelligencecs
dc.subjectshluková analýzacs
dc.subjectreportingcs
dc.subjectBusiness Intelligenceen
dc.subjectCluster Analysisen
dc.subjectReportingen
dc.titleAnalýza a návrh řešení reportingu v oblasti maloobchodního prodejecs
dc.title.alternativeAnalysis and Design of a Reporting Solution at the Retail Companyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMagnusek, Jan
dc.date.accepted2015-09-02
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department157 - Katedra systémového inženýrství
dc.thesis.degree-programSystémové inženýrství a informatikacs
dc.thesis.degree-branchSystémové inženýrství a informatikacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisCAS0006_EKF_N6209_6209T025_2015
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record