Show simple item record

dc.contributor.advisorKřibíková, Pavlína
dc.contributor.authorKovácsová, Petra
dc.date.accessioned2016-11-01T13:25:08Z
dc.date.available2016-11-01T13:25:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/113834
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractCílem diplomové práce je analyzovat konkurenceschopnost podniku MARLENKA international, s.r.o. Diplomová práce je rozdělena do šesti hlavních částí. V první kapitole je úvod, druhá kapitola se zabývá teoretickými východisky konkurenceschopnosti, kde se blíže specifikují základní pojmy a metody pro hodnocení výkonnosti podniku. Ve třetí části je charakteristika vybraného podniku, konktrétně podniku MARLENKA international, s.r.o. Ve čtvrté kapitole jsou aplikovány metody, které analyzují prostředí, konkrétně se jedná o analýzu PESTLE, metodu Balanced Scorecard a SWOT analýzu. Pátá kapitola zahrnuje hodnocení, návrhy a doporučení. Poslední kapitola je závěr. Hlavním zjištěním bylo, že společnost neustále inovuje a expanduje do zahraničí. V tuzemsku je medový dort MARLENKA bezkonkurenční, avšak díky slabé podpoře marketingu zde klesají meziroční příjmy tržeb. Proto by se společnost měla zaměřit na zvýšení prodeje v ČR, neboť třetina produkce putuje právě zde.cs
dc.description.abstractThe thesis aims are to analyse the competitiveness of the company MARLENKA international, s.r.o. The thesis is divided into six main parts. The first chapter is an introduction, the second chapter deals with the theoretical basis of the competitiveness, which further specify the basic concepts and methods for an evaluation of company performance. Characteristics of the selected company MARLENKA international, s.r.o. is described in the third part. In the fourth chapter there are methods which are applied to analyse the environment, namely the PESTLE analysis, the Balanced Scorecard and SWOT analysis. The evaluation, proposals and recommendations are included in the fifth chapter. The last chapter is the conclusion. The main finding is that the company is constantly innovating and expanding abroad. The honey cake MARLENKA on the Czech market is unbeatable nevertheless due to weak marketing support the annual sales revenue is declining. Therefore the company should focus on the sales in the Czech Republic in order to be increased, as the third of the production is intended for local market.en
dc.format.extent3503304 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectBalanced Scorecardcs
dc.subjectKonkurenceschopnostcs
dc.subjectSWOT analýzacs
dc.subjectPESTLE analýzacs
dc.subjectMARLENKA international, s.r.ocs
dc.subjectPodnikcs
dc.subjectCílcs
dc.subject, Faktorycs
dc.subjectVýkonnost podnikucs
dc.subjectBalanced Scorecarden
dc.subjectCompetitivenessen
dc.subjectSWOT analysisen
dc.subjectPESTLE analysisen
dc.subjectMARLENKA international, s.r.o.en
dc.subjectEnterpriseen
dc.subjectObjectiveen
dc.subjectFactorsen
dc.subjectProspectsen
dc.subjectBusiness performanceen
dc.titleAnalýza konkurenceschopnosti vybraného podnikucs
dc.title.alternativeCompetitiveness Analysis of a Selected Companyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeUrbanec, Ludvík
dc.date.accepted2016-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikohospodářská
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika podnikucs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisKOV0076_EKF_N6208_6208T020_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record