Show simple item record

dc.contributor.advisorTvrdoň, Leo
dc.contributor.authorValasová, Nikola
dc.date.accessioned2017-08-23T09:13:52Z
dc.date.available2017-08-23T09:13:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117788
dc.description.abstractTématem diplomové práce byla Analýza portfolia dodavatelů automobilové společnosti Continental AG se zaměřením na konkrétní subsegment Teplotních senzorů divize Powertrain. Analýza dodavatelů slouží k identifikaci úzkých míst pro jednotlivé kategorie materiálů z pohledu nízké diverzifikace portfolia dodavatelů nebo nenaplněné strategie lokalizace. Portfolio analýza dodavatelů je zkoumána pro dvě lokace, a to pro Frenštát pod Radhoštěm a čínský Changchun. Obě tyto lokace jsou v průběhu práce porovnávány. K získání výstupu analýzy byla zvolena metoda komparace, vícekriteriální metoda ABC, metoda mapování dodavatelů, tzv. „White Spot“ analýza neboli metoda nalezení úzkého místa a v poslední řadě metoda budoucího odhadu vývoje obou analyzovaných lokací. Cílem diplomové práce je návrh opatření k zefektivnění řízení dodavatelů pomocí identifikace úzkých míst v portfoliu dodavatelů jednotlivých kategorií materiálu. Výstup práce je určen managementu strategického nákupu, který je zodpovědný za strategické řízení nákupu. Analýza portfolia je prostředkem k realizaci nákupních strategických cílů, eliminaci rizika plynoucí z nízké diferenciace dodavatelů a zajištění nápravného opatření pro budoucí akvizice.cs
dc.description.abstractThe thesis is focused on the Supplier Portfolio Analysis of the company Continental AG. Due to the complexity of the company has been chosen for further analysis only subsegment of Temperature sensors of the division called Powertrain. The main purpose of the thesis is to identify White Spots of: supplier’s portfolio per particular material category due to the lack of diversification or White Spots regarding the supplier localisation strategy. The analysis offers a comparison of two major locations: Frenštát pod Radhoštěm and Changchun. To obtain any output of the analysis there were used these methods: ABC analysis, White Spot analysis, supplier mapping analysis and prediction of the development. The main purpose of the thesis is to create a more efficient solution for purchasing management. The thesis can be considered as a key document for strategic purchasing function which is responsible for creating and implementation of strategies. The thesis can be used for an elimination of the risk regarding low diversification of supplier portfolio, to achieve better conditions for further coming acquisitions or to improve processes during a supplier sourcing.en
dc.format.extent3598655 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectřízení nákupucs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectportfolio dodavatelůcs
dc.subjectlokalizacecs
dc.subjectúzké místocs
dc.subjectABC metodacs
dc.subjectdiverzifikacecs
dc.subjectstrategiecs
dc.subjectpurchasing managementen
dc.subjectanalysisen
dc.subjectsupplier portfolioen
dc.subjectlocalisationen
dc.subjectWhite Spoten
dc.subjectABC methoden
dc.subjectdiversificationen
dc.subjectstrategyen
dc.titleAnalýza portfolia dodavatelů automobilové společnostics
dc.title.alternativePortfolio Analysis of Suppliers of Automotive Companyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeLištvanová, Jana
dc.date.accepted2017-05-24
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikohospodářská
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika podnikucs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisVAL0174_EKF_N6208_6208T020_2017
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record