Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorOstrožná, Jana
dc.contributor.authorLošťáková, Tereza
dc.date.accessioned2017-08-23T09:14:11Z
dc.date.available2017-08-23T09:14:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117872
dc.description.abstractCílem diplomové práce je analyzovat čtenost tištěných médií vysokoškolskými studenty, tedy zjistit do jaké míry studenti ekonomické fakulty Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě čtou tištěná média a analyzovat postoj studentů k tištěným a digitálním médiím. Pro splnění cíle byl proveden kvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum, konkrétně focus group a online dotazování. Teoretická část práce poskytuje základní informace týkající se dané problematiky, kdy vymezuje základní pojmy: masová média, mediální trh, typologie médií, mediální publikum, výzkum médií a jeho metody a dále se teoretická část práce zabývá charakteristikou českého mediálního trhu tištěných a internetových médií. Aplikační část práce v první řadě zahrnuje metodiku sběru dat, která vysvětluje přípravu a realizaci výzkumu. Dále se praktická část zabývá analýzou dat získaných na základě provedeného marketingového výzkumu. Z něj vyplynulo, že studenti tištěná i digitální média čtou, ale existuje řada studentů, kteří čtou pouze velmi zřídka. Výzkumu se zúčastnilo mnohem více žen než mužů, a to nejspíše z důvodu, že ekonomickou fakultu studuje více studentek než studentů. Zjištěno bylo také to, že někteří studenti vůbec nečtou ekonomické tituly. Ze získaných výsledků výzkumu byly nastíněny návrhy a doporučení, které byly určené pro fakultu, ale také pro samotné studenty. Navržená doporučení by měla vést ke zvýšení čtenosti tištěných i digitálních médií mezi studenty a rozšíření znalosti odborných periodik, především ekonomických.cs
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to analyse how much the print media are read by university students, i.e. to find out to what extent the students of VŠB – Technical University of Ostrava read print media and to analyse their attitudes towards print and digital media. To meet the objective, the qualitative and quantitative marketing research was used, namely in the form of focus group and online survey. The theoretical part of this work provides basic information concerning the given issue and the fundamental concepts are defined here: mass media, media market, media typology, media audience, media research and its methods and it furthermore deals with the description of Czech media market of print and internet media. The practical part of the thesis includes the methodology of data collection at first which explains the preparation of the research and its process. Then it deals with the analysis of data obtained from the marketing research. It showed that students read both print and digital media but there are many students who read very rarely. Way more women took part in the research than men and the reason may be the fact that there are more female students than male students at the Faculty of Economics. It was also found out that some students do not read media focused on economics. The results of the research provided the material for the proposals and recommendations for the faculty as well as for the students. The proposed recommendations should lead to an increase in reading of print and digital media among students and the broadening of the knowledge of the specialist periodicals, particularly the economic periodicals.en
dc.format.extent1520748 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectstudentics
dc.subjectekonomická fakulta, Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmarketingový výzkumcs
dc.subjectanalýza čtenosti tištěných médiícs
dc.subjectkvalitativní výzkumcs
dc.subjectkvantitativní výzkumcs
dc.subjecttištěná médiacs
dc.subjectdigitální médiacs
dc.subjectekonomické titulycs
dc.subjectstudentsen
dc.subjectFaculty of Economicsen
dc.subjectVŠB - Technical University of Ostravaen
dc.subjectmarketing researchen
dc.subjectanalysis of readership of print mediaen
dc.subjectquality researchen
dc.subjectquantitative researchen
dc.subjectprint mediaen
dc.subjectdigital mediaen
dc.subjecteconomic titlesen
dc.titleAnalýza čtenosti tištěných médií vysokoškolskými studentycs
dc.title.alternativeAnalysis of Printed Media Readership by University Studentsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeDočkalíková, Iveta
dc.date.accepted2017-05-24
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchodu
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisLOS0021_EKF_N6208_6208T062_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam