Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBalcar, Jiří
dc.contributor.authorKalíšková, Monika
dc.date.accessioned2017-08-23T09:14:17Z
dc.date.available2017-08-23T09:14:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117898
dc.description.abstractCílem diplomové práce je kvantifikace vlivu ctižádosti jedince, aproximované potřebou vynikat v oblasti své činnosti, na jeho úspěch na trhu práce. Konkrétně je zkoumán vliv tohoto psychologického faktoru na výši mezd. Ctižádost je v této práci chápána jako snaha o výkony, které jsou obecně uznávány a oceňovány. Pro tuto práci byla využita data Pytlíkové, Filipové, Gottvalda, et al. (2012), která byla získaná na základě dotazníkového šetření, kterého se účastnili zaměstnanci ve věku 25-54 let v roce 2011. Na základě tohoto dotazníkového šetření bylo možné identifikovat charakteristiky ctižádostivých osob. Ukázalo se, že z celkového počtu respondentů je 12 % osob ctižádostivých a 40 % osob spíše ctižádostivých. Ze ctižádostivých osob je 57 % mužů. V regresní analýze byly vytvořeny celkem 4 mzdové modely. Ve všech je ctižádost pozitivní a statisticky významná. Například v modelu, který obsahuje pouze ctižádost je hrubá mzdová výnosnost při zvýšení ctižádosti o jednu směrodatnou odchylku 10,40 %. Ukazuje se, že obecně platí, že osoby s vyšší ctižádostí dosahují vyšších mezd. Statisticky významné jsou také další psychologické faktory, a to kognitivní schopnosti nebo neústupnost.cs
dc.description.abstractThe aim of thesis is quantification influence of ambitions individual approximated need to excel in area of it‘s business and it‘s success on labour market. Specifically there is research influence this psychological factor to wages. For thesis is ambition understand as trying of performance which are generally recognized and appreciated. For this thesis were used data Pytliková, Filipová, Gottvald, et al. (2012), which was got from questionnaire research which filled in employee 25-54 years old in 2011. On the basis of this research is possible to identify characteristic of ambition people. It emerged that 12 % people are ambitious and 40 % rather ambitious. From ambitious people is 57 % men. In regression were created 4 models. In all models is ambition statistical significant. For example in model which include only ambition there is gross wage return 10,40 % when is ambition increase on one standard deviation. Generally people with increase ambition have higher wages. Statistic significant are others psychological traits. For example cognitive skills or persistence.en
dc.format.extent3763617 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmzdycs
dc.subjectmzdový modelcs
dc.subjectpsychologické faktorycs
dc.subjectctižádostcs
dc.subjectwagesen
dc.subjectwage modelen
dc.subjectpsychological traitsen
dc.subjectambitionen
dc.titleVliv ctižádosti na úspěch jedince na trhu prácecs
dc.title.alternativeThe Influence of Ambition on Success in the Labor Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeGottvald, Jaromír
dc.date.accepted2017-05-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department156 - Katedra národohospodářská
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchNárodní hospodářstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisKAL0104_EKF_N6202_6202T027_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam