Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBalcar, Jiří
dc.contributor.authorLasotová, Veronika
dc.date.accessioned2017-08-23T09:14:23Z
dc.date.available2017-08-23T09:14:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117928
dc.description.abstractTato práce pojednává o tom, jak náboženství a kultura formuje postoje a hodnoty lidí, které se posléze mohou promítnout do možností ekonomického růstu země. Cílem práce je ověření předpokladu o tom, zda protestanté zastávají lepší ekonomické postoje pro dosažení ekonomického růstu než katolíci, pravoslavní a muslimové. Ověřováno je 9 hodnot a ekonomických postojů. Data jsou čerpána z šesté vlny průzkumu World Value Survey a pozornost je věnována také vlivu socioekonomických proměnných, jako je věk, pohlaví, příjmová třída a vzdělání tázaného. Z výsledků analýzy vyplývá, že postoje zastávané protestanty se neliší vůbec od postojů zastávanými katolíky, pravoslavnými nebo muslimy pouze v případě dvou z devíti celkově vybraných závislých proměnných. U ostatních proměnných výsledky provedené analýzy svědčily o určitém statisticky významném rozdílu mezi postoji protestantů ve srovnání s některou z dalších náboženských skupin.cs
dc.description.abstractThis work deal with the issue how religion and culture shape attitudes and values of people, which can then influence the economic growth of the country. Target of this work is to verify whether economic attitudes of Protestants are better to achieve economic growth than economic attitudes of Catholics, Orthodox and Muslims. This is being verified on 9 economic attitudes. Dates are drawn from the 6th wave of World Value Survey database, controlled are also socio-demographic variables as age, gender, income and educational level. On the ground of the discovered results, we can say that the attitudes of the Protestants do not differ at all from the attitudes of the other religious groups in two out of nine dependent variables. For the other variables, the results of the analysis showed a statistically significant difference between the attitudes of the Protestants compared to some of the other religious groups.en
dc.format.extent1297021 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectNáboženstvícs
dc.subjectKulturacs
dc.subjectEkonomické postojecs
dc.subjectEkonomický růstcs
dc.subjectReligionen
dc.subjectCultureen
dc.subjectEconomic Attitudesen
dc.subjectEconomic growthen
dc.titleVliv náboženství a kultury na ekonomické postojecs
dc.title.alternativeThe Influence of Religion and Culture on Economic Attitudesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeFilipová, Lenka
dc.date.accepted2017-05-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department156 - Katedra národohospodářská
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchNárodní hospodářstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisLAS0017_EKF_N6202_6202T027_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam