Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVašek, Jan
dc.contributor.authorKoutný, Jiří
dc.date.accessioned2017-08-23T09:14:24Z
dc.date.available2017-08-23T09:14:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117932
dc.description.abstractTato práce se zabývá nákupem energií prostřednictvím e-aukcí. Zkoumaným problémem bylo zjistit jaký vliv má cena na burze na výslednou cenu aukce, jaký vliv má načasování aukce a jaká je marže dodavatelů. Problém byl zkoumán pomocí regresní analýzy dat získaných od společnosti zabývající se aukcemi a doplněná o data z burzy PXE. Z analýzy dat vyplynulo, že závislost mezi cenou na burze a výherní cenou aukce existuje. Dále, že načasování aukce je podstatné především s ohledem na vývoj cen na burze a v neposlední řadě, že marže dodavatelů u smluv na 12 a 24 měsíců není příliš rozdílná a je ovlivněna především počtem dražených MWh. Výsledným doporučením pro malé a střední společnosti je tedy nakupovat elektrickou energii prostřednictvím společných aukcí s dalšími společnostmi a cenu fixovat na 12 nebo 24 měsíců v závislosti na předpokládaném vývoji cen elektrické energie na burze.cs
dc.description.abstractThis paper deals with the purchase of energy through e-auctions. The researched issue was to determine the influence of the stock market price on the final price of the auction, the influence of the timing at auction and what is the margin of suppliers. The problem was studied using regression analysis of data obtained from the companies dealing with auctions and supplemented by data from PXE. The analysis of the data showed that there is a connection between the quoted market price auction and winning price exists. Furthermore, the timing of the auction is important especially with regard to developments in prices on the stock exchange and, finally, that the margins of suppliers for contracts for 12 and 24 months is not much different and is influenced mainly by the number of auctioned MWh. The resulting recommendations for small and medium-sized companies is therefore purchase of electricity through public auctions and other companies to fix the price for 12 or 24 months, depending on the expected development of electricity prices on the stock exchange.en
dc.format.extent2916506 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecte-aukcecs
dc.subjectregresní analýzacs
dc.subjectnákup elektřinycs
dc.subjectelektřinacs
dc.subjecthromadná aukcecs
dc.subjectnákup pomocí e-aukcecs
dc.subjectmarže dodavatelů elektřinycs
dc.subjectfixace cenycs
dc.subjecte-auctionsen
dc.subjectregression analysisen
dc.subjectpurchase of electricityen
dc.subjectelectricityen
dc.subjectpublic auctionen
dc.subjectpurchase through e-auctionsen
dc.subjectmargin of electricity suppliersen
dc.subjectfixated priceen
dc.titleNákup energie prostřednictvím e-aukcícs
dc.title.alternativeEnergy Procurement through E-auctionsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBonk, Peter
dc.date.accepted2017-05-22
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchodu
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisKOU0076_EKF_N6208_6208T062_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam