Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSpáčil, Vojtěch
dc.contributor.authorCompelová, Vendula
dc.date.accessioned2017-08-23T09:17:29Z
dc.date.available2017-08-23T09:17:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/118310
dc.description.abstractCílem tohoto výzkumu je analyzovat spotřebitelské chování na trhu kolových nápojů ve dvou vybraných zemích – v České republice a ve Španělsku. Především jsou zkoumány důvody konzumace kolových nápojů, asociace s nimi spojené, role referenčních skupin a další faktory, které ovlivňují rozhodovací proces, když přijde na kolové nápoje. Tato práce navíc zkoumá rozdíly ve spotřebitelském chování mezi třemi generacemi – Generací X, Mileniály a Generací Z. Tento výzkum se snaží dokázat, jak mohou vnitřní a vnější faktory ovlivnit rozhodovací proces v mezigeneračních a interkulturních souvislostech. K dosažení těchto cílů byla primární data shromážděna prostřednictvím online dotazníku. Následně byly provedeny ANOVA a Chi-kvadrát testy, které měly za úkol zjistit závislost mezi vybranými proměnnými. Celkové výsledky výzkumu naznačují, že existují rozdíly v důvodech, frekvenci a místu konzumace kolových nápojů nebo také rolí referenčních skupin mezi jednotlivými generacemi a zeměmi.cs
dc.description.abstractThe aim of this research is to analyze consumer behavior on the cola drinks in two selected countries - the Czech Republic and Spain. In particular, the reasons for consuming cola beverages, associations connected with them, the role of reference groups and other factors that influence the decision-making process when it comes to cola beverages are examined. In addition, this work explores the differences in consumer behavior between three generations - Generation X, Millennials and Generation Z. This research attempts to demonstrate how internal and external factors can influence the decision-making process in intergenerational and intercultural contexts. To achieve these goals, primary data were collected through an online questionnaire. Subsequently, ANOVA and Chi-square tests were performed to determine the dependence between the selected variables. Overall research results suggest that there are differences in the rationales, frequency and place of consumption of the cola drinks, or the role of the reference groups between different generations and countries.en
dc.format.extent3874866 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkolové nápojecs
dc.subjectnealkoholické nápojecs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectČeská republikacs
dc.subjectŠpanělskocs
dc.subjectGenerace Xcs
dc.subjectGenerace Ycs
dc.subjectGenerace Zcs
dc.subjectcola drinksen
dc.subjectnon-alcoholic beveragesen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectCzech Republicen
dc.subjectSpainen
dc.subjectGeneration Xen
dc.subjectGeneration Yen
dc.subjectGeneration Zen
dc.titleAnalýza spotřebitelského chování na trhu kolových nápojů ve vybraných zemíchcs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Behaviour on the Cola Drinks in Selected Countriesen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeVelčovská, Šárka
dc.date.accepted2017-06-01
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchodu
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751cs
dc.identifier.thesisCOM0003_EKF_B6208_6208R062_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam