Show simple item record

dc.contributor.advisorKlézl, Vojtěch
dc.contributor.authorIbrahim, Daniel
dc.date.accessioned2017-11-28T09:56:51Z
dc.date.available2017-11-28T09:56:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/121864
dc.description.abstractPráce se zabývá vlivem užívání sociálních médií na české uživatele, popisuje současné sociální služby a zjišťuje jejich použitelnost v marketingu pro věkové skupiny generací X, Y a Z. Pro výzkum využívá explorativní metodu známou jako skupinový rozhovor (focus group), který společně s krátkým dotazníkem slouží k interpretaci odpovědí z celkem sedmi rozhovorů s výše uvedenými věkovými skupinami. Z těchto rozhovorů vyplynulo, že významná část uživatelů přenáší svůj osobní obsah mimo Facebook, nejčastěji na Instagram, kterému se také daří oslovovat mladé uživatele, donedávna více využívající Snapchat. Kromě těchto sítí je pro Facebook dalším rizikem rostoucí počet reklam obtěžující uživatele a příchod nových technologií jako je virtuální realita. Nicméně, ta stále čeká na významnější úspěch díky tomu, že o ní většina respondentů v současné době nemá dostatek informací. Získané výsledky této práce slouží vyhranění specifik spotřebitelského chování uživatelů sociálních médií a k pochopení jejich potenciálu pro marketing.cs
dc.description.abstractThe thesis examines the influence of social media on Czech users, describes current social services and determines their utilization in marketing for three age groups – generations X, Y and Z. In research part, the thesis uses an exploratory method called focus group, which alongside with a short questionnaire serves to interpret data from seven interviews with age groups mentioned above. These interviews indicate that a significant part of users transfer their private content out of Facebook, often to Instagram, which also succeeds to reach young users who have recently preferred Snapchat. Apart from competitors Facebook faces other risk like increasing amount of advertisements disturbing its users and arrival of new technologies such as virtual reality. However, virtual reality still waits for a more notable success as most of interviewees still do not have enough information about it. Achieved results of this thesis serve to describe specifics of social media consumer behaviour and to understand their potential for marketing.en
dc.format.extent2728831 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectsociální médiacs
dc.subjectFacebookcs
dc.subjectInstagramcs
dc.subjectSnapchatcs
dc.subjectonline marketingcs
dc.subjectfocus groupcs
dc.subjectgenerace Xcs
dc.subjectgenerace Ycs
dc.subjectgenerace Zcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectFacebooken
dc.subjectInstagramen
dc.subjectSnapchaten
dc.subjectonline marketingen
dc.subjectfocus groupen
dc.subjectgeneration Xen
dc.subjectgeneration Yen
dc.subjectgeneration Zen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.titleMožnosti využití sociálních médií v marketingucs
dc.title.alternativeUtilization of Social Media in Marketingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHanzl, Jiří
dc.date.accepted2017-08-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisIBR0009_EKF_N6208_6208T062_2017
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record