Show simple item record

dc.contributor.advisorSpáčil, Vojtěch
dc.contributor.authorBreuerová, Veronika
dc.date.accessioned2017-11-28T09:57:13Z
dc.date.available2017-11-28T09:57:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/121933
dc.description.abstractThe paper examines the consumer behaviour of Generation Y on the smartphone market. Brand awareness of smartphones is judged through brand ownership and brand attitude. The impact of age, country and gender on brand loyalty is examined. The study is based on primary quantitative research which focuses on members of Generation Y represented by university students. Czech students from VSB – Technical University of Ostrava and Japanese students from Yokohama National University were target group of this survey. The results reveal strong position of Apple brand among all examined groups and weak perception of Chinese and South Korean brands among Japanese students in comparison with Czech students. The findings also introduce the specific factors that influence consumer behaviour of Generation Y on the smartphone market and the differences between the groups based on the impact of country of residence. The findings also illustrate the adoption categories of brand innovations.en
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním Generace Y na trhu mobilních telefonů. Povědomí o značce je posuzováno vzhledem k vlastněným značkám a postojem ke značce. Je zkoumán vliv věku, země a pohlaví na věrnost značce. Studie je založena na primárním kvantitativním výzkumu, který se soustřeďuje na členy Generace Y, jež jsou reprezentováni vysokoškolskými studenty. Čeští studenti z VŠB – Technické univerzity Ostrava a japonští student z Yokohama National University byli cílovými skupinami tohoto průzkumu. Výsledky ukazují silnou pozici značky Apple mezi všemi zkoumanými skupinami a slabé vnímání čínských a jihokorejských značek mezi japonskými studenty v porovnání s českými studenty. Závěry práce také představují specifické faktory, které ovlivňují spotřebitelské chování Generace Y na trhu chytrých mobilních telefonů a rozdíly mezi cílovými skupinami na základě vlivu země původu respondenta. Závěry práce také ilustrují adopční kategorie u inovací značek.cs
dc.format.extent24826385 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectJapanese studentsen
dc.subjectCzech studentsen
dc.subjectGeneration Yen
dc.subjectsmartphones marketen
dc.subjectbrand attitudeen
dc.subjectbrand loyaltyen
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectjaponští studentics
dc.subjectčešti studentics
dc.subjectGenerace Ycs
dc.subjecttrh chytrých telefonůcs
dc.subjectpřístup ke značcecs
dc.subjectvěrnost značcecs
dc.titleAnalysis of Consumer Behaviour of Generation Y on the Smartphone Marketen
dc.title.alternativeAnalýza spotřebitelského chování generace Y na trhu mobilních telefonůcs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBalcar, Tomáš
dc.date.accepted2017-08-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisBRE0071_EKF_N6208_6208T062_2017
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record