dc.contributor.advisor | Macurová, Pavla | |
dc.contributor.author | Dostál, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2017-11-28T09:57:22Z | |
dc.date.available | 2017-11-28T09:57:22Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/121977 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje analýze problému s kvalitou ve vybraném středisku výrobního podniku. Cílem práce je hledání kořenových příčin reklamovaných výrobků za rok 2016 ve vybraném středisku a vymezit kritické oblasti ve výrobním procesu. Ze zjištěných údajů je analyzováno, zda mají jednotlivé reklamace nějaké společné nositele a také je provedena analýza nákladů na reklamace výrobků za sledovaný rok.
Celá práce je rozčleněna do čtyř kapitol. První z nich jsou teoretická východiska řízení kvality, které slouží jako teoretický podklad pro analýzu. Druhá kapitola se věnuje charakteristice podniku, respektive vybraného střediska, kde je problém s kvalitou analyzován. Třetí část se zabývá vlastní analýzou kořenových příčin reklamací a hledání společných nositelů reklamovaných výrobků za sledovaný rok. V poslední kapitole jsou formulovány návrhy na zlepšení kvality výrobků a výrobních procesů.
Analýza kořenových příčin je prováděna pomocí tradičních nástrojů managementu kvality. V práci je použity nástroje Ishikawa diagram a Paretova analýza pro zkoumání kořenových příčin reklamací za sledovaný rok. Pomocí Paretovy analýzy jsou také hledáni společní nositelé reklamací.
V práci je zjištěn velký podíl lidského faktoru na reklamovaných výrobcích. Z analýzy společných nositelů je prokázán velký podíl odpolední směny na vzniklých reklamacích. V neposlední řadě je také prokázán vysoký podíl reklamovaných výrobků u jednoho konkrétního pracovníka.
Na základě těchto podkladů jsou navržena doporučení, které by měla do budoucna podíl reklamací snižovat. Návrhy na zlepšení jsou zaměřeny na problémové oblasti ve výrobním procesu, který byly zjištěny v této bakalářské práci. | cs |
dc.description.abstract | This Bachelor’s thesis deals with an analysis of quality issues at a selected factory site. The aim of this work is to find the root causes for product quality claims that occurred at the selected site in 2016 and to determine critical areas in the manufacturing process. An analysis was carried out from the observed data to discover whether individual claims shared any common factors. In addition, an analysis of costs related to product claims in the given year was conducted.
The work is divided into four chapters. The first focuses on the theoretical foundations of quality management which serve as a theoretical basis for the analysis. The second chapter deals with a characterisation of the factory; in particular, of the site where the quality issues were analysed. The third section presents the actual analysis of the root causes of the claims and searches for common features of the products that have been claimed during the specified year. Suggestions for improving product quality and manufacturing processes are articulated in the last chapter.
The analysis of root causes is carried out by means of traditional tools used in quality management. In order to explore the root causes of the complaints in the given year, the work utilises tools such as the Fishbone Diagram (Ishikawa) and Pareto analysis. The latter is used to determine common features between the claims as well.
The work determines that human factors play a great role in the claimed products. The analysis of common features proves that the afternoon shift contributed greatly to the emergence of claims. Last but not least, it is proven that the production of one particular employee results in a great degree number of claims.
Based on these grounds, recommendations are provided to decrease the number of claims in the future. Suggestions for improvement focus on issue areas in the manufacturing process that have been expounded upon in this Bachelor’s thesis. | en |
dc.format.extent | 2207890 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Kvalita | cs |
dc.subject | reklamace | cs |
dc.subject | kořenová příčina | cs |
dc.subject | Ishikawa diagram | cs |
dc.subject | Paretova analýza | cs |
dc.subject | Quality | en |
dc.subject | claims | en |
dc.subject | root causes | en |
dc.subject | Fishbone Diagram (Ishikawa) | en |
dc.subject | Pareto analysis | en |
dc.title | Analýza kvality ve vybraném středisku výrobního podniku | cs |
dc.title.alternative | Quality Analysis of the Selected Centre in a Manufacturing Company | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Fančovič, Petr | |
dc.date.accepted | 2017-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 152 - Katedra podnikohospodářská | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika podniku | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | DOS0103_EKF_B6208_6208R020_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |