Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBečica, Jiří
dc.contributor.authorTesařová, Tereza
dc.date.accessioned2018-06-26T08:01:38Z
dc.date.available2018-06-26T08:01:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/127538
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice organizace a financování základního školství v České republice. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnocení hospodaření vybraných příspěvkových organizací působících v oblasti základního školství metodou finanční analýzy v letech 2010–2016. Dílčím cílem je zhodnocení výkonů těchto organizací na základě ukazatelů průměrného počtu žáků v jedné třídě, počtu žáků na úvazek pedagogického pracovníka a naplnění administrativních kapacit. Finanční analýza se nejčastěji využívá v soukromém tržním sektoru. Jako nástroj ekonomického rozhodování však může být využívána i v sektoru veřejném. Výsledky ukazují omezené možnosti využití finanční analýzy k hodnocení finanční situace příspěvkových organizací. Ukazatele rentability nelze přímo aplikovat, výsledky potvrzují zásady hospodaření příspěvkových organizací. Naopak likviditu má smysl sledovat. Dále finanční analýza nabízí specifické ukazatele přímo pro neziskový sektor – ukazatele autarkie. Výkonové ukazatele ve školství ve smyslu výše jmenovaných ukazatelů nejsou v České republice účelově sledovány, ale zavedení monitoringu výkonnosti organizací by umožnilo hodnotit jejich úspěšnost.cs
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of organization and financing of elementary education in the Czech Republic. The main aim of this thesis is to evaluate financial management of selected allowance organizations in the field of elementary education through the method of financial analysis in the years 2010-2016. The partial objective is to evaluate the performance of the organizations based on the indicators of an average number of pupils in a class, a student-teacher ratio and an administrative capacities fulfillment. Financial analysis is mostly used in the private market sector however it might also be used in the public sector. The results point out to limited usage options of financial analysis to evaluate the financial situation of allowance organizations. Profitability ratios can´t be applied directly and the results confirm the policies of allowance organizations. It is meaningful to monitor the liquidity. In addition, financial analysis offers specific indicators especially for the non-profit sector - autarchy indicators. The performance indicators in education are not monitored in the Czech Republic on purpose. The introduction of performance indicators monitoring would make it possible to assess their success.en
dc.format.extent3113005 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectFinanční analýzacs
dc.subjectpříspěvková organizacecs
dc.subjectzákladní vzdělávánícs
dc.subjectvícezdrojové financovánícs
dc.subjectFinancial analysisen
dc.subjectallowance organizationen
dc.subjectelementary educationen
dc.subjectmulti-source fundingen
dc.titleZhodnocení financování a výkonů vybraných příspěvkových organizací působících v oblasti základního školstvícs
dc.title.alternativeEvaluation of Funding and Outputs of Selected Allowance Organizations in the Field of Elementary Educationen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeRutteová, Lenka
dc.date.accepted2018-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department153 - Katedra veřejné ekonomikycs
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchVeřejná ekonomika a správacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisTES0052_EKF_N6202_6202T055_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam