Show simple item record

dc.contributor.advisorFranek, Jiří
dc.contributor.authorGlocová, Petra
dc.date.accessioned2018-06-26T08:01:41Z
dc.date.available2018-06-26T08:01:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/127548
dc.descriptionNeveřejná práce
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na mezinárodní obchod a export, specifika různých podnikatelských prostředí a tvorbu exportní strategie. Cílem diplomové práce je navržení vhodné exportní strategie pro vstup vybrané obchodní společnosti na jihoamerický trh, konkrétně do Kolumbie. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních oblastí. V první části je provedena rešerše vybraných metod strategického řízení, typů podnikových strategií a analýz podnikatelského prostředí. Druhá část obsahuje analýzu stávajícího postavení vybrané strojírenské společnosti včetně popisu jejích největších konkurentů, stávajících strategií a finančního zdraví. Třetí část je zaměřena na podrobnou analýzu podnikatelského prostředí jihoamerického trhu, konkrétně pak Kolumbie. Součástí této kapitoly je popis obchodní a ekonomické spolupráce Kolumbie a České republiky, dále pasportizace podnikatelského prostředí, PEST analýza, souhrnná SWOT analýza a srovnání klíčových ukazatelů vybraných zemí v Latinské Americe v porovnání s Kolumbií. Čtvrtá část práce je věnována samotnému návrhu exportní strategie včetně kritérií pro zhodnocení její úspěšnosti, návrhu eliminace rizik a akčního plánu. Výstupem práce jsou tři konkrétní návrhy, pomocí nichž může společnost proniknout na kolumbijský trh. V závěru práce jsou shrnuty výsledky provedených analýz, návrhů a doporučení.cs
dc.description.abstractThe thesis is focused on the international business and export, specifics of different business environments and creation of the export strategy. The goal of the thesis is to propose a suitable export strategy for a chosen company to enter the South American market, specifically Colombian. The thesis is divided into four main parts. The first one deals with a literature review of chosen methods of strategic management, types of business strategies and analysis of the business environment. The second part includes analysis of current the position on the market of the chosen production company, description of the main competitors, actual business strategy, and financial health. The third part is focused on the thorough analysis of the business environment of the South American market, especially Colombian. This part also includes a description of the business and economic cooperation between Colombia and the Czech Republic, analysis of key factors of the business environment, PEST analysis, summary SWOT analysis and comparison of the main indicators of chosen countries from South America in comparison to Colombia. The fourth part is dedicated to the proposal of the export strategy including criteria for evaluation of its success rate, a proposal of the risk elimination and also proposal of the action plan. The outcome of the thesis is three particular proposals, which should help the company to enter the South American market. The final part of the thesis concludes results of the undertaken analysis, proposals, and recommendations.en
dc.format.extent1642062 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectExportcs
dc.subjectstrategiecs
dc.subjectKolumbiecs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectpodnikatelské prostředícs
dc.subjectExporten
dc.subjectstrategyen
dc.subjectColombiaen
dc.subjectanalysisen
dc.subjectbusiness environmenten
dc.titleNávrh exportní strategie na Jihoamerický trhcs
dc.title.alternativeA Proposal of Export Strategy for South American Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHuf, Martin
dc.date.accepted2018-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikohospodářskács
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika podnikucs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisGLO0040_EKF_N6208_6208T020_2018
dc.rights.accessembargoedAccess
dc.date.embargoend2021-05-31


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record