dc.contributor.advisor | Klézl, Vojtěch | |
dc.contributor.author | Vyhlídalová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:02:43Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:02:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/127765 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této diplomové práce je stanovit typologii zákazníků free-to-play počítačových her na základě údajů ze šetření ve dvou zemích EU (České republiky a Belgie). Free-to-play příjmový model se stává v současnosti stále oblíbenějším mezi vývojáři her. Tyto hry jsou poskytnuty uživatelům zdarma, s tím, že mohou využívat placený prémiový obsah, který generuje příjmy. Teoretická část práce se zabývá trhem počítačových her. Bylo nutné definovat základní pojmy, typy jednotlivých her a druhy virtuálních předmětů určených k prodeji. Třetí kapitola obsahuje teoretická východiska spotřebitelského chování na tomto trhu, jako definice předchozí typologií hráčů a jejich motivaci ke hře. Aplikační část popisuje jednotlivé etapy výzkumu a následnou analýzu zjištěných výsledků. Na základě získaných názorů od 1 107 uživatelů je stanovena daná typologie, která obsahuje pět skupin (Sociální estét, Ekonomický estét, Spokojitel, Solitér a Achiever), které se liší pravděpodobností nákupu prémiového obsahu. | cs |
dc.description.abstract | The main objective of the diploma thesis is to establish customer typology of free-to-play games, based on survey data from two EU countries (Czech Republic and Belgium). Free-to-play revenue model is growing in popularity with game developers. The basic game is provided free of charge, but players are encouraged to purchase premium content that generates revenue. In the theoretical part of the thesis is described PC games market. It was necessary to define basic concepts, types of games and types of sold virtual items. The third chapter contains the theoretical concepts for consumer behaviour in this market as a definition of previous player typologies and their motivation to play. The application part describes the individual stages of th0e research and the subsequent analysis of the results. Based on the feedback received from 1 107 users, the typology is established. The typology includes five groups (Social aesthete, Economic aesthete, Satisfaction seekers, Solitaire and Achiever). The difference between groups is in the probability of buying premium content. | en |
dc.format.extent | 2375870 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Typologie zákazníků | cs |
dc.subject | free-to-play hry | cs |
dc.subject | faktorová analýza | cs |
dc.subject | shluková analýza | cs |
dc.subject | prémiový obsah | cs |
dc.subject | Customer typology | en |
dc.subject | free-to-play games | en |
dc.subject | factor analysis | en |
dc.subject | cluster analysis | en |
dc.subject | premium content | en |
dc.title | Typologie zákazníků free-to-play her | cs |
dc.title.alternative | Free-to-play Games: A Consumer's Typology | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kreisinger, Rostislav | |
dc.date.accepted | 2018-05-29 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 116 - Katedra marketingu a obchodu | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Marketing a obchod | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | VYH0015_EKF_N6208_6208T062_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |