Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlézl, Vojtěch
dc.contributor.authorVyhlídalová, Monika
dc.date.accessioned2018-06-26T08:02:43Z
dc.date.available2018-06-26T08:02:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/127765
dc.description.abstractHlavním cílem této diplomové práce je stanovit typologii zákazníků free-to-play počítačových her na základě údajů ze šetření ve dvou zemích EU (České republiky a Belgie). Free-to-play příjmový model se stává v současnosti stále oblíbenějším mezi vývojáři her. Tyto hry jsou poskytnuty uživatelům zdarma, s tím, že mohou využívat placený prémiový obsah, který generuje příjmy. Teoretická část práce se zabývá trhem počítačových her. Bylo nutné definovat základní pojmy, typy jednotlivých her a druhy virtuálních předmětů určených k prodeji. Třetí kapitola obsahuje teoretická východiska spotřebitelského chování na tomto trhu, jako definice předchozí typologií hráčů a jejich motivaci ke hře. Aplikační část popisuje jednotlivé etapy výzkumu a následnou analýzu zjištěných výsledků. Na základě získaných názorů od 1 107 uživatelů je stanovena daná typologie, která obsahuje pět skupin (Sociální estét, Ekonomický estét, Spokojitel, Solitér a Achiever), které se liší pravděpodobností nákupu prémiového obsahu.cs
dc.description.abstractThe main objective of the diploma thesis is to establish customer typology of free-to-play games, based on survey data from two EU countries (Czech Republic and Belgium). Free-to-play revenue model is growing in popularity with game developers. The basic game is provided free of charge, but players are encouraged to purchase premium content that generates revenue. In the theoretical part of the thesis is described PC games market. It was necessary to define basic concepts, types of games and types of sold virtual items. The third chapter contains the theoretical concepts for consumer behaviour in this market as a definition of previous player typologies and their motivation to play. The application part describes the individual stages of th0e research and the subsequent analysis of the results. Based on the feedback received from 1 107 users, the typology is established. The typology includes five groups (Social aesthete, Economic aesthete, Satisfaction seekers, Solitaire and Achiever). The difference between groups is in the probability of buying premium content.en
dc.format.extent2375870 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTypologie zákazníkůcs
dc.subjectfree-to-play hrycs
dc.subjectfaktorová analýzacs
dc.subjectshluková analýzacs
dc.subjectprémiový obsahcs
dc.subjectCustomer typologyen
dc.subjectfree-to-play gamesen
dc.subjectfactor analysisen
dc.subjectcluster analysisen
dc.subjectpremium contenten
dc.titleTypologie zákazníků free-to-play hercs
dc.title.alternativeFree-to-play Games: A Consumer's Typologyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKreisinger, Rostislav
dc.date.accepted2018-05-29
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisVYH0015_EKF_N6208_6208T062_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam