Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJanků, Jan
dc.contributor.authorHařovský, Denis
dc.date.accessioned2018-06-26T08:03:42Z
dc.date.available2018-06-26T08:03:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/128000
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá crowdfundingem v USA a jeho ekonomickými determinanty. Cílem této práce je pomocí empirické analýzy zhodnotit klíčové ekonomické determinanty počtu spuštěných projektů na platformě Kickstarter. Práce se v první, teoretické části zabývá základními typy crowdfundingu a následně popisuje vývoj tohoto typu financování v USA, včetně popisu nejznámějších platforem u daných typů crowdfundingu. Praktická část v úvodu obsahuje rešerši dostupné literatury zabývající se crowdfundingem, po které následuje ekonometrická analýza determinantů počtu zahájených projektů na platformě Kickstarter. V regresní analýze jsou zkoumána měsíční data v letech 2009-2017 s použitím metody nejmenších čtverců (MNČ). Bylo zjištěno, že na počet spouštěných projektů na crowdfundingové platformě Kickstarter mají největší vliv některé finanční proměnné (úrokové sazby) a proměnné popisující konkurenci.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the crowdfunding in the USA and its economic determinants. The aim of this thesis is to evaluate the economic determinants of the number of started projects on the Kickstarter platform using Empirical analysis. In the first theoretical part the thesis is focused on the basic type of crowdfunding and next it describes the development of this type of financing in the USA, including the description of the most famous platforms for the given types of crowdfunding. The beginning of the practical part contains the review of the available literature focused on crowdfunding, next followed by the Econometric analysis of the determinants of the number of launched projects on the Kickstarter platform. The Regression analysis examines the monthly data from the years 2009-2017 using the Least squares method (LSM). It was found that the number of projects launched on the Kickstarter crowdfunding platform is mostly affected by some of the financial variables (interest rates) as well as the variables that describe the competition.en
dc.format.extent5107037 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectCrowdfundingcs
dc.subjectUSAcs
dc.subjectcrowdfundingové projektycs
dc.subjectKickstartercs
dc.subjectCrowdfundingen
dc.subjectUSAen
dc.subjectcrowdfunding projectsen
dc.subjectKickstarteren
dc.titleCrowdfundingový trh v USA: Klíčové determinanty počtu zahájených projektůcs
dc.title.alternativeCrowdfunding in the USA: Key Determinants of Number of Launched Projectsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeAdámek, Emil
dc.date.accepted2018-05-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department156 - Katedra národohospodářskács
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchNárodní hospodářstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisHAR0086_EKF_N6202_6202T027_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam