Show simple item record

dc.contributor.advisorSpáčil, Vojtěch
dc.contributor.authorStöckerová, Michaela
dc.date.accessioned2018-06-26T08:03:51Z
dc.date.available2018-06-26T08:03:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/128032
dc.description.abstractIntercultural Contextual Differences of Wine Consumption is the topic of this diploma thesis. In the theoretical part, there basic issues of consumer behavior are described with a focus on segmentation and influencing factors of consumer behavior. The wine market of France and Czech Republic is described as well as elementary trends of the global market. In practical part, the quantitative research was conducted to get a context of consumption of wine in selected markets and to map attitudes and preferences of the respondents. The goal of this thesis is to provide information about wine consumers so that segments can be created to be used in targeted marketing.en
dc.description.abstractInterkulturní rozdíly v kontextu konzumace vína jsou tématem této diplomové práce. V teoretické části jsou vysvětleny základy spotřebitelského chování zaměřeny na segmentaci a ovlivňující faktory. Český i Francouzský trh vína je popsán a zahrnuta je i stručná charakteristika globálního trhu. V praktické části byla proveden kvantitativní výzkum s cílem zmapovat kontext konzumace vína a názory a preference respondentů. Cílem této práce je poskytnout takové informace o trhu vína, aby mohly být vytvořeny segmenty, na které mohou marketéři cílit.cs
dc.format.extent2697708 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjectpsychographic criteriaen
dc.subjectcontextual analysysen
dc.subjectwine marketen
dc.subjectCzech Republic, Franceen
dc.subjectspotřebitelské chování, psychografická kritéria, kontextuální analýzacs
dc.subjecttrh vína, Česká Republikacs
dc.subjectFranciecs
dc.titleIntercultural Contextual Differences of Wine Consumptionen
dc.title.alternativeInterkulturní rozdíly v kontextu konzumace vínacs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeJonák, Petr
dc.date.accepted2018-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisSTO0099_EKF_N6208_6208T062_2018
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record