Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHorák, Jiří
dc.contributor.authorSiwek, Roman
dc.date.accessioned2018-06-26T08:16:30Z
dc.date.available2018-06-26T08:16:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/130033
dc.description.abstractPráce se zabývá tvorbou simulačních modelů veřejné a individuální dopravy scénářového typu. Pro tyto modely jsou připravovány a implementovány externí služby, umožňující vyhledávání dopravních spojení v rámci individuální i hromadné dopravy, které zajištují průběh a správnost simulace. Modely jsou tvořeny jako multiagentní simulace, modelující průběh několika desítek běžných dnů agentů. Během těchto dnů agent vykonává činnosti, které jsou agregovány do vybraných posloupností a vybírány agentem v závislosti na jejich pravděpodobnosti. Prostřednictvím tvorby těchto modelů se také ověřují a popisují možnosti programu AnyLogic pro vytvoření takovýchto modelů. V závěru pak práce analyzuje a hodnotí výsledná data získaná během simulace, především z hlediska parametrů pohybu agentů jako průměrná délka a doba cesty, parametrů hromadné dopravy jako průměrná délka, doba cestování, počty přestupů a dalších pro pilotní území Ostravy. To umožňuje posoudit rozdíly v dostupnosti jednotlivých míst v Ostravě, relativní rozdíly mezi jednotlivými módy dopravy i vyhodnotit podmínky realizace jednotlivých scénářů. Součástí analýz je také porovnání výsledků různých nastavení a výběru dopravních módů.cs
dc.description.abstractThis thesis is focusing on creation scenario type simulation models for public and individual transport. For these models were prepared and implemented external services. They enable to search connection for individual and public transport. These services send data about agents trips, that are necessary for correct modelling. Models are using multiagent system and simulating the several normal days of agents. During these days, the agent performs activities, that are aggregated into selected sequences and selected by the agent depending on probability function. Based on these models, they are evaluated and described, the AnyLogic possibilities for design this type of model. At the end, the thesis analyzes and evaluates the output data obtained during the simulation, especially in terms of parameters of agent movement as the average length and time of the travel, parameters of mass transport like number of transfer, and others for the pilot area of Ostrava. This makes it possible to assess the differences in the availability of individual locations in Ostrava. Also enables to compare relative differences between modes of transport and evaluate the conditions for the implementation of individual scenarios. Analyzes also include the comparison of the results for different settings and selection of transport modes.en
dc.format87, [3] listů
dc.format.extent6504311 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjectmultiagentní systémcs
dc.subjectAnyLogiccs
dc.subjectOstravacs
dc.subjecthromadná dopravacs
dc.subjectindividuální dopravacs
dc.subjectGIScs
dc.subjectOpenStreetMapcs
dc.subjectsimulationen
dc.subjectmultiagent systemen
dc.subjectAnyLogicen
dc.subjectOstravaen
dc.subjectpublic transportationen
dc.subjectindividual transporten
dc.subjectGISen
dc.subjectOpenStreetMapen
dc.titleSimulační modelování veřejné a individuální dopravy s podporou systému AnyLogiccs
dc.title.alternativeSimulation Transport Modelling with Anylogic System’s Supporten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeTesla, Jan
dc.date.accepted2018-05-21
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.department548 - Katedra geoinformatikycs
dc.thesis.degree-programGeodézie, kartografie a geoinformatikacs
dc.thesis.degree-branchGeoinformatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2735
dc.identifier.thesisSIW0006_HGF_N3654_3608T002_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam