dc.contributor.author | Gebauer, Jan | |
dc.contributor.author | Wagnerová, Renata | |
dc.date.accessioned | 2018-11-29T10:38:21Z | |
dc.date.available | 2018-11-29T10:38:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní. 2017, roč. 63, č. 1, s. 25-30 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1210-0471 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/133277 | |
dc.description.abstract | The contribution deals with the mathematical model of the propeller drive unit with variable pitch. The introductory part of the article aims at a general mathematical description of the internal structure of the aircraft propulsion. The DC motor and propeller model are presented in next chapter. The last part presents the comparison between MatLab Simulink model and experimental laboratory stand of variable pitch drive unit. Variable pitch propeller drive is useful to minimize power consumption. The use of these units for the drones is only experimental in terms of optimization of energy consumption. | cs |
dc.format.extent | 789896 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní | cs |
dc.relation.uri | http://dx.doi.org/10.22223/tr.2017-1/2024 | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | variable pitch | cs |
dc.subject | propulsion drive | cs |
dc.subject | UAV | cs |
dc.title | Variable Pitch Propulsion Drive Model | cs |
dc.title.alternative | Model vrtulové pohonné jednotky s variabilním úhlem náběhu | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | V tomto článku je popsán matematický model vrtulové pohonné jednotky s variabilním úhlem náběhu vrtulových listů (VPPU). V úvodní části článku je popsán základní matematický model celé pohonné jednotky. V další části je popsán model motoru ve vazbě s vrtulí. V závěru článku je prezentován výstup simulací v MatLab Simulink v porovnání s výstupy s laboratorního standu. Význam VPPU je v možné úspoře energie letounu. Využití těchto jednotek pro pohon dronů za účelem snižování spotřeby energie je v současnosti jen na experimentální úrovni. | cs |
dc.identifier.doi | 10.22223/tr.2017-1/2024 | |
dc.rights.access | openAccess | cs |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |