Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBaránek, Petr
dc.contributor.authorKovářová, Lucie
dc.date.accessioned2019-06-26T04:24:06Z
dc.date.available2019-06-26T04:24:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/135591
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřená na spotřebitelské chování generací X, Y a Z na trhu s rychlým občerstvením. Cílem bakalářské práce bylo určení a rozbor hlavních faktorů, které ovlivňují spotřebitelské chování a nákupní rozhodování jedinců připadajících ke generacím X, Y a Z na území dnešní České republiky. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První je část teoretická, jsou zde popsána teoretická východiska spotřebitelského chování, rozdělení jednotlivých generací a charakteristika trhu s rychlým občerstvením. Druhá je část praktická, jejíž součástí byl kvantitativní výzkum. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření přes web www.vyplnto.cz a následně analyzována v programech Microsoft Excel a IBM SPSS Statistics. Praktická část obsahuje metodiku výzkumu, analýzu získaných dat a také návrhy a doporučení pro manažery značek i jednotlivých restaurací rychlého občerstvení. Z provedeného výzkumu vyplývá, že ve spotřebitelském chování a nákupním rozhodování jednotlivých generací existují rozdíly, tyto rozdíly však existují víceméně pouze v určitých faktorech nebo motivech, které na jedince působí. Pro generaci X je důležitá rychlost obsluhy, generace Y má k fastfoodům nejlepší vztah ze zkoumaných generací, generace Z je k fastfoodům mírně skeptická, ale navštěvuje je kvůli nízkým cenám.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on consumer behaviour of generations X, Y and Z in the fastfood market. The aim of the bachelor thesis was to determine and analyze the main factors, that influence consumer behaviour and purchasing decision of individuals belonging to generations X, Y and Z in the territory of today's Czech Republic. The thesis consists of two main parts. The first part is theoretical part, there are described theoretical basis of consumer behaviour, division of individual generations and characteristics of the fastfood market. The second part is the practical part. It included quantitative research. The data was obtained from a questionnaire survey via the website www.vyplnto.cz and subsequently analyzed in the programs Microsoft Excel and IBM SPSS Statistics. The practical part contains the research methodology, analysis of the obtained data as well as suggestions and recommendations for managers of brands and individual fastfood restaurants. The research shows that there are differences in consumer behaviour and purchasing decisions, but these differences are more or less limited to certain factors or motives that affect the individuals. The speed of service is important for the generation X, the generation Y has the best relationship with the fastfood restaurants, the generation Z is slightly skeptical about fast food, but still visits them for low prices.en
dc.format.extent3420521 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectgenerace Xcs
dc.subjectgenerace Ycs
dc.subjectgenerace Zcs
dc.subjectrychlé občerstvenícs
dc.subjectfastfoodcs
dc.subjectrestauracecs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectmotivcs
dc.subjectfaktorcs
dc.subjectgeneration Xen
dc.subjectgeneration Yen
dc.subjectgeneration Zen
dc.subjectfastfooden
dc.subjectrestauranten
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectmotiveen
dc.subjectfactoren
dc.titleKomparace spotřebitelského chování generací na trhu s rychlým občerstvenímcs
dc.title.alternativeComparison of Consumer Behaviour by Generations in the Fastfood Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeHluchníková, Miluše
dc.date.accepted2019-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKOV0271_EKF_B6208_6208R062_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam