Show simple item record

dc.contributor.advisorHodulová, Jana
dc.contributor.authorDohnálková, Veronika
dc.date.accessioned2019-06-26T04:24:32Z
dc.date.available2019-06-26T04:24:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/135645
dc.description.abstractHlavním cílem této diplomové práce bylo navrhnout typologii spotřebitelů na trhu vína a jednotlivé segmenty charakterizovat. K naplnění hlavního cíle bylo třeba analyzovat postoje spotřebitelů a jejich celkové chování na trhu vína. Dílčím cílem bylo zmapovat kde, s kým, a při jakých příležitostech spotřebitelé víno konzumují. Analýza byla provedena pomocí kvantitativního výzkumu. Data byla získána prostřednictvím elektronického dotazování. V této práci bylo využito několik metod analýzy, kdy klíčovými byla faktorová a shluková analýza. Byly vytvořeny tři segmenty spotřebitelů na trhu vína, které se od sebe lišily nejen v charakteristice, ale také svým spotřebitelským chováním. Nové segmenty byly pojmenovány jako ovlivnitelní běžní spotřebitelé, neangažovaní příležitostní konzumenti a nároční příznivci vína. Výsledky analýz této diplomové práce mohou být přínosné pro všechny firmy působící na trhu s vínem. Mohou napomoci k sestavení správné nabídky cílovým segmentům, tedy nadefinování správného marketingového mixu.cs
dc.description.abstractThe main of the thesis was to design the typology of consumers in the wine market and to characterize individual segments. In order to achieve the main objective, it was necessary to analyze the attitudes of consumers and their behavior on the wine market. Partial activity was to analyze, where, on what occasions and with whom wine is consumed. The analysis was performed using quantitative research. The data were carried out by electronic questionnaire. In this thesis, several methods of analysis were performed, the key analysis was factor and cluster analysis. Three consumer segments have been created in the market that were differed not only in their characteristics but also in their consumer behavior. New segments have been named commonplace consumption, non-engaged occasional consumers and demanding wine supporters. The results of the analysis of this thesis can be beneficial for all companies on the wine market. The results could focus on solving the problem, based on the right marketing mix.en
dc.format.extent4352834 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectfaktorová analýzacs
dc.subjectshluková analýzacs
dc.subjectkvantitativní výzkumcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjecttrh vínacs
dc.subjecttypologiecs
dc.subjectfactor analysisen
dc.subjectcluster analysisen
dc.subjectquantitative researchen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectthe wine marketen
dc.subjecttypologyen
dc.titleNávrh typologie spotřebitelů na trhu vínacs
dc.title.alternativeDesign of Consumer Typology on the Wine Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePavelek, Tomáš
dc.date.accepted2019-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisDOH0030_EKF_N6208_6208T062_2019
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record