Show simple item record

dc.contributor.advisorSpáčil, Vojtěch
dc.contributor.authorGilarová, Michaela
dc.date.accessioned2019-06-26T04:25:12Z
dc.date.available2019-06-26T04:25:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/135715
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá měřením míry online aktivity společnosti TATRA TRUCKS a.s. a tří konkurenčních společností působících na trhu nákladních automobilů. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku tohoto trhu a vybraných značek, které na něm působí: TATRA TRUCKS, Ford Trucks, MAN a DAF a na základní teorii týkající se online marketingové komunikace a na problematiku nejvyužívanějších sociálních médií. Praktická část práce se zabývá interpretací výsledků analýzy kvalitativního výzkumu, který byl proveden sběrem veškerých dostupných dat z vybraných sociálních médií: Facebook, Instagram a YouTube, a návrhy a doporučení na vylepšení nedostatků zjištěných při analýze. Výsledky práce mohou sloužit jako podklad pro zvýšení výkonnosti a efektivity online komunikace společnosti TATRA TRUCKS a.s.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on measurement of online activities of TATRA TRUCKS a.s. and three competitive companies which do business on the Trucks Market. The theoretical part of this thesis is concerned with characteristics of this market and selected brands: TATRA TRUCKS, Ford Trucks, MAN and DAF and with basic theory related to the online marketing communication and issues of the most used socia media. The practical part applies to result interpretation of analysis of qualitative research which have been made by collecting all the available datas from the selected social medias: Facebook, Instagram and YouTube. This part also applies to proposals for improvement of problems, which have been founded during the analysis. The results can be used as a base for productivity and efectivity improvement of online communication of TATRA TRUCKS company.en
dc.format.extent5211943 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectanalýza online komunikace, analýza sociálních sítí, TATRA TRUCKS, online komunikace na B2Bcs
dc.subjectonline communication analysis, social nets analysis, TATRA TRUCKS, B2B online communicationen
dc.titleAnalýza online komunikace značek nákladních automobilůcs
dc.title.alternativeAnalysis of Brand Online Communication on Trucks Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKadlec, Jan
dc.date.accepted2019-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisGIL0023_EKF_N6208_6208T062_2019
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record