Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSpáčil, Vojtěch
dc.contributor.authorCompelová, Vendula
dc.date.accessioned2019-06-26T04:25:18Z
dc.date.available2019-06-26T04:25:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/135729
dc.description.abstractTématem diplomové práce je analyzovat postojovou věrnost na trhu kolových nápojů ve dvou odlišných geografických oblastech – v České republice a ve Španělsku. Cílem této práce je především analyzovat, které segmentační proměnné ovlivňují tendence k postojové věrnosti a zároveň identifikovat klíčové i vedlejší faktory, které ovlivňují výběr značky kolového nápoje. Tato práce navíc zkoumá rozdíly v postojové věrnosti ke značce mezi dvěma generacemi – Generací Y a Z. Rovněž je kladeno za cíl analyzovat cenové prahy ke značkám kolových nápojů ve vybraných zemích. Pro dosažení stanovených cílů byla shromážděna primární data prostřednictvím online dotazování. Za účelem zjištění vztahu závislosti mezi vybranými proměnnými byly provedeny Chi-kvadrát a ANOVA testy, spolu se shlukovou a faktorovou analýzou. Celkové výsledky výzkumu naznačují, že existují interkulturní i mezigenerační rozdíly ve frekvenci konzumace kolových nápojů, cenové citlivosti a věrnosti ke značce v rozdílných modelových situacích. Zároveň výsledky výzkumu ukázaly, že na trhu s kolovými nápoji existují tři klíčové faktory, které napomáhají budovat postojovou věrnost ke značce.cs
dc.description.abstractThe topic of this diploma thesis is to analyze the attitude loyalty on the cola drinks market in two different geographical areas - in the Czech Republic and Spain. The main aim of this study is to analyze which segmentation variables influence the tendency towards attitude loyalty and at the same time to identify the key and minor factors that influence the choice of the cola drink brand. In addition, this research examines the differences in attitude loyalty between two generations - Generations Y and Z. Also, the goal is to analyze price thresholds for cola drinks brands in selected countries. In order to achieve the set goals, primary data were collected through an online questionnaire. To determine dependence between the selected variables, Chi-square and ANOVA tests were applied, along with cluster and factor analysis. Overall research results suggest that there are intercultural and intergenerational differences in the frequency of cola drinks consumption, price sensitivity and brand loyalty in different model situations. Simultaneously research has shown that there are three key factors on the cola drinks market that help to build attitude brand loyalty.en
dc.format.extent2484513 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkolové nápojecs
dc.subjectnealkoholické nápojecs
dc.subjectpostojová věrnostcs
dc.subjectGenerace Ycs
dc.subjectGenerace Zcs
dc.subjectpostojecs
dc.subjectcenové prahycs
dc.subjectČeská republikacs
dc.subjectŠpanělskocs
dc.subjectcola drinksen
dc.subjectnon-alcoholic beveragesen
dc.subjectattitude loyaltyen
dc.subjectGeneration Yen
dc.subjectGeneration Zen
dc.subjectattitudesen
dc.subjectprice thresholdsen
dc.subjectCzech Republicen
dc.subjectSpainen
dc.titleAnalýza postojové věrnosti na trhu kolových nápojůcs
dc.title.alternativeAnalysis of Attitude Loyalty on Cola Drinks Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKadlec, Jan
dc.date.accepted2019-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisCOM0003_EKF_N6208_6208T062_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam