Show simple item record

dc.contributor.advisorKozáková, Pavlína
dc.contributor.authorSuková, Kristina
dc.date.accessioned2019-09-26T07:33:58Z
dc.date.available2019-09-26T07:33:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/138601
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá senzorickou analýzou rostlinného dezertu, konkrétně Lískooříškového dezertu Naty společnosti Kalma, k.s., jenž byl uveden na trh v květnu 2018. Jedná se o dezert vyrobený převážně z kokosového mléka s nižším obsahem cukru. Cílem diplomové práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají senzorické vlastnosti Lískooříškového dezertu Naty. Dílčími cíli této práce je hodnocení designu obalu a charakteristik obalu tohoto dezertu. Teoretická část popisuje testování produktu, marketingový výzkum a senzorickou analýzu, dále společnost Kalma, k.s., marketingový mix Lískooříškového dezertu Naty, charakteristiku trhu, mezoprostředí a makroprostředí společnosti. Praktická část zahrnuje realizaci výzkumu prostřednictvím marketingové metody, skupinové diskuze, jejíž součástí je senzorická analýza. K analýze jsou použity statistické metody, a to Chi-kvadrát test, Jednovýběrový T-test a ANOVA. Výstupem práce je analýza senzorických vlastností Lískooříškového dezertu Naty a hodnocení designu obalu a vybraných charakteristik obalu. Nejlépe je hodnocena vůně dezertu, nejhůře jeho chuť. Obal dezertu je hodnocen docela kladně, avšak nejhůře hodnocené charakteristiky jsou výběr motivu, originalita a zvolené barvy obalu. Na základě výzkumu jsou v závěru práce uvedeny návrhy a doporučení týkající se senzorických vlastností výrobku a obalu výrobku.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the sensory analysis of the vegetable dessert, concretely the Hazelnuts dessert Naty of the company Kalma, k.s. It is dessert made mainly from coconut milk with less of sugar, which was launched in May 2018. The aim of the thesis is to find out how consumers perceive the sensory characteristics of Hazelnuts dessert Naty. Other goals were to find out how consumers perceive the design of packaging and other characteristics of packaging these dessert. The theoretical part describes the basis of product testing, marketing research, sensory analysis, of the company Kalma, k. s., marketing mix of the Hazelnuts dessert Naty, the characteristics of the market, analysis of the company middle environment and macro environment. The practical part includes implementation of research through the marketing method, focus group, which included sensory evaluation. Statistical methods such as Chi-Quadrate, One-sample T-Test and ANOVA are used for analyzing. The final output of the thesis is the analysis of the sensory characteristics of the Hazelnuts dessert Naty and evaluation of the design of the package and selected characteristic of the packaging. The best is rated smell of the dessert, the worst of its taste. The packaging of the dessert is rated quite positively, however the lowest-rated characteristic are the selected motive, originality and the chosen colors of the packaging. Based on the results of the research are in the conclusion includes proposals and recommendations related to the sensory properties and the packaging.en
dc.format.extent6686878 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectlískooříškový dezertcs
dc.subjectmarketingový výzkumcs
dc.subjectrostlinný dezertcs
dc.subjectrostlinný produktcs
dc.subjectsenzorická analýza, senzorické charakteristiky, skupinová diskuze, testování produktucs
dc.subjectfocus groupen
dc.subjecthazelnuts desserten
dc.subjectmarketing researchen
dc.subjectproduct testingen
dc.subjectsensory analysisen
dc.subjectsensory characteristicsen
dc.subjectvegetable desserten
dc.subjectvegetable producten
dc.titleSenzorická analýza rostlinného dezertucs
dc.title.alternativeSensory Analysis of the Vegetable Desserten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMatyščáková, Vanda
dc.date.accepted2019-08-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisSUK0016_EKF_N6208_6208T062_2019
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record