Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKauerová, Lenka
dc.contributor.authorGebauerová, Hana
dc.date.accessioned2019-09-26T07:34:07Z
dc.date.available2019-09-26T07:34:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/138621
dc.description.abstractHlavní náplní diplomové práce je analýza postavení značky na trhu nákladních vozidel v České republice. Vybranou oblastí pro výzkum se stala společnost Tatra Trucks, a. s., která letos v roce 2019 slaví stoleté výročí od vzniku názvu značky TATRA. Je to jeden z důvodů, proč prozkoumat právě tuto významnou a ryze českou značku s dlouholetou tradicí ve výrobě nákladních vozidel. V této práci je značka TATRA porovnávána s konkurencí a je proveden výzkum s cílem zmapovat celkové povědomí o značce společnosti Tatra Trucks, a. s. Dílčím cílem výzkumu je zjistit vnímání charakteristických rysů vozidel TATRA zákazníkem a jejich následnou spokojenost s vozidly, včetně hlavních faktorů ovlivňující nákup. Analýza využívá metody shromažďování dat, jež jsou rozděleny na přípravnou a realizační fázi. Pro získání potřebných dat je využita metoda dotazníkového šetření formou osobního dotazování s technikou PAPI. Pro získání struktury respondentů jsou použity segmentační kritéria – osobní údaje o zákazníkovi (pohlaví, věk, vzdělání), charakter organizace (odvětví, velikost), lokalita (kraje v ČR) a status zákazníka (stávající, potenciální). Na základě sesbíraných dat byli identifikováni hlavní konkurenti a zjištěno celkové vnímání značky TATRA z pohledu respondentů. Výsledky této práce mohou posloužit společnosti Tatra Trucks, a. s., pro reálnější odhad vnímání své značky, pro lepší definování své marketingové strategie nebo stanovení cílů ke zkvalitnění zákaznických vztahů.cs
dc.description.abstractThe main content of the submitted diploma thesis is the analysis of the brand position on the truck market in the Czech Republic. The selected area for research has become Tatra Trucks, which this year celebrates the 100th anniversary of the name of the TATRA brand. It is one of the reasons to explore this important and purely Czech brand with a long tradition in truck production. The main goal of this work was to find out the position of the TATRA brand compared to the competition on the truck market and conducting research to map the overall perception and knowledge of company Tatra Trucks. The partial aim of the research was to find out the customer's perception of certain characteristics of TATRA vehicles and their subsequent satisfaction with vehicles, including factors affecting purchase. The analysis uses data collection methods that are divided into preparatory and implementation phases. To obtain the necessary data, the questionnaire survey method was used in the form of personal questioning with the PAPI technique. Segmentation criteria were used to obtain the respondent structure - personal data about the customer (sex, age, education), nature of the organization (sector, size), location (regions in the Czech Republic) and customer status (current, potential). Based on the collected data, the main competitors were identified and the overall perception of the TATRA brand from the respondent’s perspective was found. The results can be used by Tatra Trucks to better estimate their brand perception, to better define their marketing strategy, or to set goals for improving customer relationships.en
dc.format.extent3864566 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectZnačkacs
dc.subjecttrh nákladních vozidelcs
dc.subjectB2B trhcs
dc.subjectbusiness-to-businesscs
dc.subjectpostavení značky na trhucs
dc.subjectTATRAcs
dc.subjectkonkurencecs
dc.subjectkonkurence značekcs
dc.subjectpositioningcs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectkvantitativní výzkumcs
dc.subjectosobní dotazovánícs
dc.subjectPAPIcs
dc.subjectsegmentační kritéria.cs
dc.subjectBranden
dc.subjecttruck marketen
dc.subjectB2B marketen
dc.subjectbusiness-to-businessen
dc.subjectbrand positionen
dc.subjectTATRAen
dc.subjectcompetitionen
dc.subjectpositioningen
dc.subjectanalysisen
dc.subjectquantitative researchen
dc.subjectpersonal interviewingen
dc.subjectPAPIen
dc.subjectsegmentation criteria.en
dc.titlePostavení značky na trhu nákladních vozidelcs
dc.title.alternativeBrand Position in the Truck Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBariš, Dušan
dc.date.accepted2019-08-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisGEB0017_EKF_N6208_6208T062_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam