dc.contributor.advisor | Spáčilová, Lenka | |
dc.contributor.author | Polamová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:02:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:02:17Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/139872 | |
dc.description.abstract | Odhaduje se, že generace Y bude v roce 2025 zastoupena zhruba 75 % na globální pracovní síle. Zatímco požadavky této generace se diametrálně liší od těch předchozích, česká pracovní kultura se mění jen pomalu. Cílem této bakalářské práce je identifikovat prvky, které ještě nejsou zcela běžnou součástí firemní kultury, a které reagují na potřeby generace mileniálů. Prostřednictvím dotazníkového šetření byla provedena analýza postojů generace Y a X vůči těmto prvkům, a to z oblastí, které byly vyhodnoceny jako pro mileniály nejdůležitější: flexibilita práce a osobní rozvoj a vzdělávání. Ačkoliv mezi postoji generace Y a X nebyly zjištěny zásadní rozdíly, přesto dotazník poskytl zajímavé výstupy, na jejichž základě byly v závěru doporučeny prvky vhodné pro realizaci. Plošně šlo o stlačený pracovní týden, práci na dálku, tichou místnost, vzájemné učení se od spolupracovníků a v omezeném rozsahu o přestávku v kariéře. | cs |
dc.description.abstract | Generation Y is going to represent 75 % of global labour force in 2025. While requirements of this generation vary significantly from previous ones, czech working culture is not evolving as much. The purpose of this bachelor thesis is to identify elements which are not yet a completely normal part of the corporate culture and which responds to the needs of the millennials. The analysis of the attitudes of generations Y and X towards these elements was performed with a questionnaire from the areas that had been judged as the most important for the millennials: work flexibility and personal development. In spite of the fact that no major differences were found between the attitudes of generation Y and X, recommendation for realization of some of the elements could be estimated. Specificly it were compressed hours, homeoffice, quiet room and learning from colleagues. Career break was recommended as well but with some additional restrictions. | en |
dc.format.extent | 3396716 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Generace Y | cs |
dc.subject | generace X | cs |
dc.subject | mileniálové | cs |
dc.subject | inovační prvky na trhu práce | cs |
dc.subject | trendy na trhu práce | cs |
dc.subject | flexibilita práce | cs |
dc.subject | osobní rozvoj a vzdělávání | cs |
dc.subject | homeoffice | cs |
dc.subject | zkrácený úvazek | cs |
dc.subject | stlačený týden | cs |
dc.subject | tichá místnost | cs |
dc.subject | tichý den | cs |
dc.subject | kariérní přestávka | cs |
dc.subject | pružná pracovní doba | cs |
dc.subject | řízení pracovního výkonu | cs |
dc.subject | učení od spolupracovníků | cs |
dc.subject | job rotation | cs |
dc.subject | happiness manager | cs |
dc.subject | Generation Y | en |
dc.subject | generation X | en |
dc.subject | motivation of generation Y | en |
dc.subject | innovation in the workplace, workplace trends | en |
dc.subject | work flexibility | en |
dc.subject | personal development | en |
dc.subject | homeoffice | en |
dc.subject | remote working | en |
dc.subject | flexible working hours | en |
dc.subject | career break | en |
dc.subject | quiet room | en |
dc.subject | quiet day | en |
dc.subject | learning from colleagues | en |
dc.subject | job rotation | en |
dc.subject | happiness manager | en |
dc.subject | performance management | en |
dc.title | Analýza postojů vůči soudobým trendům a inovačním prvkům v pracovním prostředí | cs |
dc.title.alternative | The Analysis of Attitudes towards Current Trends and Innovation in the Workplace | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Staňková, Štěpánka | |
dc.date.accepted | 2020-07-07 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 115 - Katedra managementu | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Management | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | POL0351_EKF_B6208_6208R037_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |