Show simple item record

dc.contributor.advisorHodulová, Jana
dc.contributor.authorDedek, Václav
dc.date.accessioned2020-07-20T12:02:37Z
dc.date.available2020-07-20T12:02:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/139931
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na tvorbu typologie vybraných generací českých spotřebitelů na trhu potravin z hlediska vlivu aktivit souvisejících s ekologickou udržitelností. Těmito vybranými generacemi jsou generace Z a generace Y. Cílem této diplomové práce je návrh typologie, návrh doporučení pro vzniklé segmenty, provedení mezigeneračního srovnání a zkoumání vybraných relevantních aspektů nákupního chování na trhu potravin. Práce se skládá z teoreticko-metodické a aplikační části. V teoreticko-metodické části je charakterizováno prostředí na trhu potravin, teoretická východiska postojů a metodika shromažďování dat. V aplikační části je provedena analýza primárních dat získaných z provedených hloubkových rozhovorů a online dotazníkového šetření a také je proveden návrh typologie a doporučení. Na základě těchto dat je možné rozdělit respondenty dle jejich vztahu k ekologické udržitelnosti potravin do pěti navzájem odlišných segmentů. Tyto segmenty jsou: sociální environmentalisté, oddaní environmentalisté, částeční environmentalisté, tradicionalisté a ignorující. Oddaní a částeční environmentalisté tvoří ideální cílovou skupinu pro výrobce a prodejce ekologicky udržitelných potravin, protože jsou silně environmentálně orientovaní a preferují a taky pak nakupují tyto potraviny. Zároveň tyto dva segmenty tvoří přes dvě třetiny všech respondentů. V preferenci těchto potravin není následně mezi zkoumanými generacemi významný rozdíl. Podnikové strategie (zejména pak produkt a marketingovou komunikaci) je potřeba poupravit trendu této preference.cs
dc.description.abstractThis Master thesis is focused on developing the typology of selected generations of Czech consumers on the food market according to ecological sustainable activities. These selected generations are generation Z and generation Y. The aim of this Master thesis is to develop the typology, propose suggestions for developed segments of consumers, realize intergenerational comparison and exploring selected relevant aspects of buying behaviour on the food market. The work is composed of theoretical and analytical part. The theoretical part deals with the description of food market environment, the theoretical background of attitudes and the used methodology of primary data collection. The analytical part deals with the analysis of in-depth interviews’ and online survey’s data, also with the development of typology of consumer and the development of recommendations. The result of the data analysis was the development of five segments of consumers different from each other based on their attitudes towards ecological sustainability on food market. These segments are social environmentalists, devoted environmentalists, partial environmentalists, traditionalists and ignoring. Devoted and partial environmentalists create ideal target group of consumers for producers and commerce of ecological sustainable food due to their heavy environmental orientation and preference of this food. Concurrently these two segments generate more than two thirds of all respondents. There are no significant differences in this food preference between selected generations. Business strategies (especially product and marketing communication) need to be adjusted to the trend of this preference.en
dc.format.extent2827056 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectčeský potravinový trhcs
dc.subjectekologická udržitelnostcs
dc.subjectgenerace Ycs
dc.subjectgenerace Zcs
dc.subjectpostojecs
dc.subjecttypologie spotřebitelůcs
dc.subjectattitudesen
dc.subjectCzech food marketen
dc.subjectecological sustainabilityen
dc.subjectgeneration Yen
dc.subjectgeneration Zen
dc.subjecttypology of consumersen
dc.titleTypologie postojů vybraných spotřebitelů na trhu potravincs
dc.title.alternativeTypology of Selected Consumers’ Attitudes on Food Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePříhodová, Martina
dc.date.accepted2020-06-23
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisDED0048_EKF_N6208_6208T062_2020
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record