Show simple item record

dc.contributor.advisorBartes, Richard
dc.contributor.authorKolářová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-07-20T12:02:48Z
dc.date.available2020-07-20T12:02:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/139965
dc.description.abstractObsahem bakalářské práce je matriční činnost, její historie, vývoj a současná podoba v České republice. Hlavní problematikou práce je financování matričních úřadů, které je prováděno prostřednictvím příspěvku na matriční činnost, jenž je součástí příspěvku na výkon státní správy. Způsob rozdělování příspěvku prošel změnou, od roku 2020 je k příspěvku na matriční činnost, počítaného podle počtu obyvatel, přidána výkonová složka, tedy rozdělení financí dle počtu úkonů na matričním úřadu. V práci je srovnáno financování matričních úřadů do roku 2019 a financování od roku 2020. Bylo zjištěno, že do roku 2019 bylo financování matriční činnosti nehospodárné, kdy výše příspěvku na jeden prvozápis byla v každé obci odlišná, i v rozmezí tisíců. Od roku 2020 je nehospodárnost řešena sníženým základem příspěvku na matriční činnost dle počtu obyvatel a výkonové složky příspěvku. V práci jsou využity metody deskripce, výpočtu, analýzy a komparace.cs
dc.description.abstractThe content of the bachelor´s thesis is a Civil Registry Office, its history, evolution and current form in the Czech republic. The main issue of the thesis is the financing of the Civil Registry Office which is carried out with contribution for Civil Registry Office. Contribution for Civil Registry Office is a part of contribution for activities of Public Administration. The way of the distribution of contribution for activities of the Civil Registry Office has changed recently. From 2020, the contribution for activities of the Civil Registry Office which is calculated according to the number of inhabitants was augmented by an executive component. The executive component is a distribution of finance according to the number of operations in the register. The thesis describes the comparison of financing Civil Registry Offices in 2019 and 2020. It shows that until 2019 the financing of the Civil Registry Office was uneconomical. The amount of contribution for one operation was different in each town, in ranging thousands. From 2020, the inefficiency is being dealt with by a lower base of contribution for activities of the Civil Registry Office according to the number of inhabitants and the executive component. In bachelor´s thesis are used methods of description, calculation, analysis and comparison.en
dc.format.extent2115936 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmatriční úřadcs
dc.subjectevidencecs
dc.subjectfinancovánícs
dc.subjectprvozápiscs
dc.subjectCivil Registry Officeen
dc.subjectregisteren
dc.subjectfinancingen
dc.subjectfirst registrationen
dc.titleAnalýza financování matričních úřadůcs
dc.title.alternativeAnalysis of the Civil Registry Office Financingen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeŠuláková, Ivona
dc.date.accepted2020-06-30
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department153 - Katedra veřejné ekonomikycs
dc.thesis.degree-programHospodářská politika a správacs
dc.thesis.degree-branchVeřejná ekonomika a správacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKOL0422_EKF_B6202_6202R055_2020
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record