Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSpáčil, Vojtěch
dc.contributor.authorRůžičková, Lucie
dc.date.accessioned2020-10-02T09:27:02Z
dc.date.available2020-10-02T09:27:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/141967
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis was to analyse influencing factors towards purchasing behaviour on the natural cosmetics market. Furthermore, there is a description of green consumers, issues, differences between specific types of cosmetics and specific areas on this market. The practical part deals with the analysis of the quantitative research, which had been done using a questionnaire filled by 291 respondents. Factors such as health, environmental and safety aspect, or product knowledge, which influence consumer behaviour on the natural cosmetics market have been examined through statistical analysis using software IBM SPSS Statistics. The environmental and health aspect has been found as very important. Even though the economical (more specifically - price) aspect tends to be essential in almost every purchasing behaviour study, it has not that significant influence on this market. On the contrary, certification marks, which take an important part in this study, have been found with higher influence than the price aspect. Besides, waste creating has been found as the significant driver as it affects purchasers in willingness to pay extra for environmental-friendly packaging. Furthermore, product knowledge researched by seeking information about ingredients in cosmetics has been found as a major factor due to its influence towards choosing the specific type of cosmetic products.en
dc.description.abstractHlavním cílem této bakalářské práce bylo analyzovat faktory, které mají vliv na nákupní chování na trhu přírodní kosmetiky. Popsáni zde jsou ekologičtější spotřebitelé, rozdíly mezi specifickými typy kosmetiky, jednotlivá odvětví a potíže tohoto trhu. Praktická část zahrnuje analýzu kvantitativního výzkumu, který byl proveden za pomoci dotazníku vyplněného 291 respondenty. Faktory jako zdravotní, environmentální a bezpečnostní aspekt nebo znalost produktu, byly zkoumány prostřednictvím statistické analýzy v programu IBM SPSS Statistics. Environmentální i zdravotní aspekty byly shledány s významným vlivem vůči nákupnímu chování na tomto trhu. Ačkoliv ekonomický aspekt (především cena) bývá jedním z dalších hlavních činitelů v studiích o nákupním chování, ukázalo se, že na tomto trhu nemá tak významný vliv. Naopak certifikace, kterým byla věnována podstatná část v této studii, jsou vlivnějším faktorem než právě zmíněná cena. Mimoto, aspekt týkající se vytváření odpadu představoval významnou roli, především při nákupu kosmetických produktů v ekologičtějším balení. Znalost produktu byla zkoumána prostřednictvím spotřebitelského zájmu vůči informovanosti o ingrediencích v kosmetických produktech. Byla shledána jakožto významný faktor při rozhodování ve výběru jednotlivých typů kosmetiky.cs
dc.format.extent16506162 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnatural cosmeticsen
dc.subjectorganic cosmeticsen
dc.subjectconventional cosmeticsen
dc.subjectcertification marksen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectpurchasing behaviouren
dc.subjectenvironmental issuesen
dc.subjectproduct knowledgeen
dc.subjectsustainabilityen
dc.subjectpřírodní kosmetikacs
dc.subjectorganická kosmetikacs
dc.subjectkonvenční kosmetikacs
dc.subjectcertifikacecs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectnákupní chovánícs
dc.subjectenvironmentální problémycs
dc.subjectznalost produktucs
dc.subjectudržitelnostcs
dc.titleAnalysis of Purchasing Behaviour on the Natural Cosmetics Marketen
dc.title.alternativeAnalýza nákupního chování na trhu přírodní kosmetikycs
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeGrendysa, David
dc.date.accepted2020-08-28
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisRUZ0075_EKF_B6208_6208R062_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam