Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZajarošová, Markéta
dc.contributor.authorJaroš, Marek
dc.date.accessioned2021-07-15T09:27:20Z
dc.date.available2021-07-15T09:27:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/143269
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá senzorickou analýzou piva. Cílem práce je na základě senzorické analýzy atributů piva zjistit vnímání spotřebitelů na různé značky českých piv a jaké faktory spotřebitele ovlivňují při koupi piva. Dílčím cílem je navrhnout doporučení pro výrobce a distributory těchto značek piv. K senzorickému testování byly zvoleny čtyři vzorky piva různých výrobců – konkrétně pivo Pilsner Urquell, Staropramen, Krušovice a Budějovický Budvar. Potřebná data byla získána metodou Focus Group, který byl proveden na výběrovém souboru o velikosti 40 respondentů. K analýze výsledků byly využity statistické metody jako Chí-kvadrát test, párový T-test, T-test pro nezávislé skupiny a ANOVA test. Výzkumem bylo prokázáno, že respondenti dávají přednost méně hořkému pivu.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the sensory analysis of beer. The aim of the thesis is based on the sensory attributes of beer to determinate the perception of consumers on the different types of Czech beer and which factors affect consumers during beer purchasing process. Other aim is to propose recommendations for producers and distributors of beer focused on Czech market. Four samples of beer were selected for sensory testing – Pilsner Urquell, Staropramen, Krušovice, Budějovický Budvar. The data are obtained by using the Focus Group method, which was performer on sample of 40 respondents. Used statistical methods are Chi-square test, paired T-test, T-test for independent groups and ANOVA test. One of the outcome of the diploma thesis is the respondents prefer less bitter beer.en
dc.format.extent3756219 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectatributycs
dc.subjectfocus groupcs
dc.subjectmarketingový výzkumcs
dc.subjectpivocs
dc.subjectsenzorická analýzacs
dc.subjectattributesen
dc.subjectfocus groupen
dc.subjectmarketing researchen
dc.subjectbeeren
dc.subjectsensory analysisen
dc.titleSenzorická analýza pivacs
dc.title.alternativeSensory Analysis of Beeren
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKubíček, Aleš
dc.date.accepted2021-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisJAR0123_EKF_N6208_6208T062_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam