Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBalcar, Tomáš
dc.contributor.authorVavrečková, Michaela
dc.date.accessioned2021-07-15T09:27:59Z
dc.date.available2021-07-15T09:27:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/143436
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na návrh typologie českých uživatelů sociální sítě Instagram. Tato typologie byla sestavena na základě analýzy uživatelských postojů, které zaujímají ve vztahu k influencerům působícím na zmiňované síti. Sociální platforma Instagram byla zvolena nejen z důvodu její současné popularity, ale také kvůli zde se projevujícímu trendu influencer marketingu. Sběr potřebných dat byl uskutečněn pomocí elektronického dotazníkového šetření a následná analýza a návrh typologie byla provedena s využitím statistického programu IBM SPSS Statistics. Do výzkumu byly zahrnuty odpovědi 193 respondentů, a to v zastoupení 67,4 % žen a 32,6 % mužů ve věkové kategorii 18-34 let. Na základě analýzy uživatelských postojů pak byly vytvořeny čtyři uživatelské segmenty – neutrální pozorovatelé (28,1 %), ovlivnitelní příznivci (38,4 %), benevolentní sledující s vlastním názorem (17,7 %) a rezervovaní sledující citliví na sponzorovaný obsah (15,8 %).cs
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on the design of a typology of Czech users of Instagram social network. This typology was compiled on the basis of the analysis of users attitudes they take in relation to influencers operatig on the mentioned network. Instagram social platform was chosen not only because of its current popularity, but also because of the trend in influencer marketing. The collection of necessary data was carried out using an electronic questionnaire and the subsequent analysis and the design of a typology were performed using the IBM SPSS Statistics statistical program. The research included responses of 193 respondents that were represented by 67.4% women and 32.6% men in 18-34 age category. Based on the analysis of users attitudes, four users segments were created – neutral observers (28.1%), suggestible supporters (38.4%), benevolent followers with their own opition (17.7%) and standoffish followers sensitive to sponsored content (15.8%).en
dc.format.extent1920800 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectinfluencercs
dc.subjectinfluencer marketingcs
dc.subjectInstagramcs
dc.subjectpostojecs
dc.subjectsociální síťcs
dc.subjecttypologiecs
dc.subjectuživatelécs
dc.subjectinfluenceren
dc.subjectinfluencer marketingen
dc.subjectInstagramen
dc.subjectattitudesen
dc.subjectsocial networken
dc.subjecttypologyen
dc.subjectusersen
dc.titleNávrh typologie uživatelů vybrané sociální sítěcs
dc.title.alternativeDesign of Users Typology of the Selected Social Networken
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBílek, Jiří
dc.date.accepted2021-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisVAV0175_EKF_N6208_6208T062_2021
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam