Show simple item record

dc.contributor.advisorKauerová, Lenka
dc.contributor.authorFilipová, Veronika
dc.date.accessioned2021-07-15T09:28:11Z
dc.date.available2021-07-15T09:28:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/143487
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na nový trend nákupu potravin přes internet. Cílem je analyzovat chování spotřebitelů při online nákupu potravin, konkrétně zjistit jejich postoj, obavy a důležitost jednotlivých faktorů. Dílčím cílem práce je také zjistit, jaký vliv měla pandemie Covid-19 na toto odvětví. Teoretická část práce obsahuje popis spotřebitelského chování v obecné rovině a v online prostředí. Dále je charakterizován online trh potravin v České republice. Praktická část práce byla realizována na základě primárních dat získaných pomocí elektronického dotazníkového šetření. Primární data byla zpracována v programu IBM SPSS Statistics pomocí třídění dat prvního a druhého stupně. Pomocí statistických testů a příslušných korelačních koeficientů byly zjišťovány případné závislosti mezi proměnnými. V praktické části práce je také využita faktorová a shluková analýza. Výsledky výzkumu ukázaly, že k online nákupu potravin mají lidé pozitivní postoj a plánují tento způsob nákupu využívat i do budoucna.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on a new trend of buying food over the Internet. The aim of this thesis is to analyze consumer behavior in online food purchases. Determine their attitudes, concerns and the importance of individual factors when buying food online. A partial goal of the work is also to find out what impact the Covid-19 pandemic had on this sector. The theoretical part of the thesis contains a description of consumer behavior in general and in the online environment. The online food market in the Czech Republic is also characterized. The practical part of the work was realized on the basis of primary data obtained by means of an electronic questionnaire survey. The primary data was processed in IBM SPSS Statistics by sorting the first and second tier data. Using statistical tests and appropriate correlation coefficients, possible dependencies between variables were determined. In the practical part of the work is also used factor and cluster analysis. The results of the research showed that people have a positive attitude towards buying food online and plan to use this type of shopping in the future.en
dc.format.extent4137404 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectElektronický obchodcs
dc.subjectnákup potravincs
dc.subjectonline marketingcs
dc.subjectonline obchodcs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectConsumeren
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjecte-commerceen
dc.subjectfood purchaseen
dc.subjectonline marketingen
dc.subjectonline shopen
dc.titleAnalýza spotřebitelského chování při online nákupech potravincs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Behavior in Online Food Purchasesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeŽáček, Václav
dc.date.accepted2021-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisFIL0112_EKF_N6208_6208T062_2021
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record