dc.contributor.advisor | Balcar, Jiří | |
dc.contributor.author | Psík, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:18:31Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:18:31Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/146732 | |
dc.description.abstract | Dojížďka do zaměstnání představuje jeden z klíčových faktorů zaměstnanosti, neboť ochota dojíždět ovlivňuje geografickou velikost individuálního trhu práce jednotlivců, čímž zvyšuje pravděpodobnost nalezení vhodného zaměstnání. Dojížďkou se také zvyšuje pravděpodobnost získání vyšší mzdy. V roce 2011 dojíždělo do zaměstnání mimo obec bydliště 24,01 % všech zaměstnaných v ČR. Dojížďka do zaměstnání však kromě potenciálně vyšší mzdy představuje také náklady. Dojížďku do zaměstnání lze realizovat automobilem nebo veřejnou dopravou. Zajímalo nás, který z těchto způsobů je výhodnější, proto jsme provedli aproximaci nákladů na oba zmíněné způsoby dojížďky do zaměstnání. Zejména nás však zajímalo, jestli se dojížďka do zaměstnání skutečně vyplatí. Na základě údajů z dotazníkového šetření prováděného v roce 2011 mezi vzorkem českých zaměstnanců jsme tedy provedli kvantifikaci mzdových výnosů dojížďky a porovnali jsme je s náklady na dojížďku jak automobilem, tak veřejnou dopravou. Zjistili jsme, že ačkoliv dojížďka do zaměstnání opravdu přináší mzdové výnosy, pokud je realizována automobilem, náklady tyto výnosy převýší, a to i při krátkých vzdálenostech dojížďky. Zabývali jsme se také charakteristikami dojíždějících pracovníků, zde jsme např. zjistili, že muži dojíždějí častěji než ženy. | cs |
dc.description.abstract | Commuting to work represents one of the key factors of employment as the willingness to commute influences the geographical size of each individual’s labour market. Thus, it increases the likelihood of finding a suitable job. By commuting, individuals are also more likely to get a higher wage. In 2011, 24,01% of all employees in the Czech Republic commuted to work outside of their municipality of residence. Apart from potentially higher wage, commuting also represents costs. Commuting can be done by car or by public transport. We wanted to find out which mode is more cost-effective, therefore, we approximated costs for both of these modes of commuting. Our main priority, however, was to ascertain whether commuting to work actually pays off. Using results of a 2011 survey among Czech employees, we quantified wage returns to commuting and compared them with costs of commuting both by car and by public transport. We found out that even though commuting actually brings wage returns, costs of commuting by car are higher no matter the commuting distance. We also examined characteristics of commuters. Amongst our findings in this area was for example the fact that men commute more often than women. | en |
dc.format.extent | 3044202 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | dojížďka | cs |
dc.subject | trh práce | cs |
dc.subject | mzdové výnosy | cs |
dc.subject | náklady | cs |
dc.subject | doprava | cs |
dc.subject | Česká republika | cs |
dc.subject | commuting | en |
dc.subject | labour market | en |
dc.subject | wage returns | en |
dc.subject | costs | en |
dc.subject | transport | en |
dc.subject | Czech Republic | en |
dc.title | Dojížďka do zaměstnání v ČR | cs |
dc.title.alternative | Commuting to Work in the Czech Republic | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Šulák, Jan | |
dc.date.accepted | 2022-05-31 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 114 - Katedra ekonomie | cs |
dc.thesis.degree-program | Aplikovaná ekonomie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomický rozvoj | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | PSI0010_EKF_B0311A050004_S02_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |