Show simple item record

dc.contributor.advisorKauerová, Lenka
dc.contributor.authorVávra, Adam
dc.date.accessioned2022-09-01T07:18:33Z
dc.date.available2022-09-01T07:18:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/146743
dc.description.abstractThe beginning of Anime started at the start of 20th century, and from that time, the anime industry became worth of billions. The predictions are growing with no sight of slowing or stopping. Similar to Anime is the Manga and Light novel industry. The amount of content released to the world is increasing with each passing year from all industries. It may seem that originality is nowhere to be found, yet this statement cannot be further from the truth when the market is explored. At the beginning of Anime, the industry was using 2D technology, and everything was painted or drawn. The western animation business went quickly from 2D technology to 3D technology. On the other hand, in the east and Japan, the animation studios stuck with 2D animation and showed what this technology could bring when its mastered. Today animation studios are using well-known 2D technology and starting to use 3D the path is bright ahead of them. Manga and Light novels went through their own changes from copies sold on the streets to a street in Tokyo dedicated only to these industries. The research is primarily focused on the consumers of Anime, Manga, and Light novels, yet it is vital to look for the people who do not consume any media of this kind and find out the fundamental reasons for their behaviour. The main research is to find a correlation between questions and determinate, which factors affect each other for a detailed picture of consumers and better implementation of marketing methodsen
dc.description.abstractZačátky byly skromné, Anime začalo na počátku dvacátého století a do dnešního dne je z tohoto průmyslu miliardový business, který má predikce růstu bez náznaku zastavení nebo zpomalení. Velmi podobně je na tom Magna a Light novel odvětví. Množství obsahu, který je produkován, že všech odvětví je každým rokem větší, kdy se může zdát, že trh je přesaturován a originální nápady jsou věcí zapomenutou. Tvrzení nemůže být více od pravdy, při průzkumu trhu. Za začátku se v anime odvětví používala čistě 2D technologie a vše se ručně malovalo, Západní animační studia se snažily přejít z této technologie co nejdříve a používat pokročilejší 3D zatímco na východě v Japonsku se ukázalo, co vše může přinést 2D technologie s dostatkem ochoty a času. Nyní animační studia používají již dobře známou 2D technologii a počátky 3D jsou na velmi dobré cestě. Manga a Light novely si ušly svou cestu, od začátku kdy se výtisky prodávaly na ulici, až do dedikované čtvrti v Tokiu. Výzkum je soustředěný primárně na ty, kteří konzumují anime, mangu nebo Light novelu, přesto je důležité se podívat na skupiny lidí, které tyto média nelákají a zjistit aspoň základní důvody. Hlavní body výzkumu je nalezení korelací mezi jednotlivými otázkami a následná determinace, které faktory se navzájem ovlivňují pro detailnější poznání zákazníků a lepší přizpůsobení marketingu.cs
dc.format.extent12105642 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectQuestionnaire, Anime, Manga, Light novel, Behaviour economics, Marketing methods, Historyen
dc.subjectDotazník, Anime, Manga, Light novela, Behaviorální ekonomie, Marketingové metody, historiecs
dc.titleAnalysis of Consumer Behaviour in Anime, Manga and Light Novel Industryen
dc.title.alternativeAnalýza spotřebitelského chování v oblasti Anime, Manga a Light novelycs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKubalová, Marcela
dc.date.accepted2022-05-23
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisVAV0186_EKF_N0414A050001_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record