Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSpáčil, Vojtěch
dc.contributor.authorRůžičková, Lucie
dc.date.accessioned2022-09-01T07:18:50Z
dc.date.available2022-09-01T07:18:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/146839
dc.description.abstractHlavním cílem této diplomové práce bylo prozkoumat spotřebitelské vnímání environmentální problematiky na oděvním trhu. Popsány jsou teoretická východiska spotřebitelského vnímání včetně procesu vnímání, oděvní trh, jeho problematika a dopady na životní prostředí. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu, který byl proveden za pomoci dotazníku a analyzován prostřednictvím programů IBM SPSS Statistics 28 a Microsoft Excel. Výsledky naznačují rostoucí zájem ze strany spotřebitelů o některé aspekty environmentalismu v kontextu oděvního trhu. Certifikace zohledňující ekologické procesy v rámci výroby oděvů byly shledány jako nepříliš známé. Nicméně pro spotřebitele, kteří s nimi jsou seznámeni jsou významným aspektem při výběru oblečení. Zájem o environmentální dopady oděvního průmyslu není nijak spojen s frekvencí nákupu, přestože se právě tento faktor jeví jako důležitý vzhledem k problému spotřeby (především nekvalitního) oblečení. Pro spotřebitele je přirozené likvidovat oblečení ekologickou cestou. V rámci výběru oblečení upřednostňují nakupování v kamenných pobočkách a přes internet. Ke klamavé reklamě (greenwashingu) se spotřebitelé staví velmi negativně a jejich postoje ovlivňuje dosažené vzdělání. Jako nejdůležitější faktor byla označena cena. Konkrétně v rámci ochoty připlatit si za ekologičtější módu, především v případě kvalitního materiálu. Zároveň byl zjištěn částečný zájem o slevové akce. Jako nedůležité aspekty spotřebitelé označili inspiraci trendy, influencery a dalšími celebritami.cs
dc.description.abstractThe main goal of this diploma thesis was to examine the consumer perception of environmental issues on the clothing market. The theoretical basis of consumer perception is described, including the perception process, the clothing market, its issues and environmental impacts. The practical part is devoted to quantitative research, which was conducted using a questionnaire and analyzed using IBM SPSS Statistics 28 and Microsoft Excel. The results indicate a growing interest from consumers in some aspects of environmentalism in the context of the clothing market. Certifications taking into account ecological processes in the production of clothing were found to be not very well known. However, for consumers who are familiar with them, they are an important aspect when choosing clothes. Interest in the environmental impact of the clothing industry is not linked to the frequency of purchases, although this factor seems to be important given the problem of consumption (especially of poor quality) clothing. It is usual for consumers to dispose of clothing in an environmental-friendly way. When choosing clothes, they prefer shopping in stone branches and over the internet. Consumers are very negative about misleading advertising (greenwashing) and those attitudes are influenced by their education. Price was identified as the most important factor. Specifically, as part of the willingness to pay extra for greener fashion, especially in the case of quality material. At the same time, a partial interest in discount events was found. Consumers have identified inspiration, influencers and other celebrities as unimportant aspects.en
dc.format.extent2212870 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectenvironmentální problémycs
dc.subjectenvironmentalismuscs
dc.subjectekologiecs
dc.subjectudržitelnostcs
dc.subjectudržitelná módacs
dc.subjectpomalá módacs
dc.subjectspotřebitelské vnímánícs
dc.subjectfast fashioncs
dc.subjectgreenwashingcs
dc.subjectklamavá reklamacs
dc.subjectenvironmental issuesen
dc.subjectenvironmentalismen
dc.subjectecologyen
dc.subjectsustainabilityen
dc.subjectsustainable fashionen
dc.subjectslow fashionen
dc.subjectconsumer perceptionen
dc.subjectfast fashionen
dc.subjectgreenwashingen
dc.subjectdeceptive advertisingen
dc.titleAnalýza spotřebitelského vnímání environmentální problematiky na oděvním trhucs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Perception of Environmental Issues on the Clothing Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKadlec, Jan
dc.date.accepted2022-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisRUZ0075_EKF_N0414A050001_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam