Show simple item record

dc.contributor.advisorGrendysa, David
dc.contributor.authorHankeová, Gabriela
dc.date.accessioned2022-09-01T07:18:55Z
dc.date.available2022-09-01T07:18:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/146874
dc.description.abstractTéma přiložené bakalářské práce je analýza marketingové komunikace firmy na trhu domácích elektrospotřebičů. Marketingová komunikace je součástí marketingového mixu a pomáhá firmě se rozvíjet a růst. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je tvořena druhou a třetí kapitolou. Druhá kapitola se zabývá teoretickými východisky marketingové komunikace. Druhá kapitola rozvíjí marketingový mix a je zaměřena především na marketingovou komunikaci. V podkapitole Marketingová komunikace byly představeny marketingové strategie a zejména komunikační mix. Třetí kapitola rozebírá charakteristiku firmy Radim Pašek. Součástí charakteristiky dané firmy je analýza makroprostředí firmy, analýza mezoprostředí firmy a analýza mikroprostředí firmy spolu se SWOT analýzou. Praktická část bakalářské práce je rozdělena na čtvrtou, pátou a šestou kapitolu. Čtvrtá kapitola bakalářské práce je zaměřena na metodiku shromažďování dat rozdělenou na přípravnou a realizační fázi. Součástí přípravné fáze je definování problému a cíle výzkumu, určení problému a definice hypotéz. Součástí čtvrté kapitoly je taktéž definování cíle výzkumu, harmonogram výzkumu, plán výzkumu, tvorba dotazníku, typ a metoda výzkumu, tvorba dotazníkového šetření a základní výběrový soubor výzkumu. Druhá část čtvrté kapitoly týkající se realizační fáze představuje průběh pilotáže výzkumu, jak probíhal sběr dat, způsob zpracování dat a strukturu výběrového souboru. Cílem výzkumu bylo zajistit zpětnou vazbu ze strany zákazníků prodejny Elektro Pašek. Tímto způsobem získat přehled o marketingové komunikaci firmy Radim Pašek. Cílem taktéž bylo najít slabá místa v marketingové komunikaci firmy. Výzkum přinesl i informace o preferencích potencionálních zákazníků firmy Radim Pašek. V páté kapitole je rozebrána analýza marketingové komunikace firmy na trhu domácích elektrospotřebičů. Analyzuje preference místa nákupu, důležitost nákupních faktorů, preference zdrojů informací, znalost firmy Radim Pašek a analýzu nákupního chování a komunikace v souvislosti s firmou Radim Pašek. Šestá kapitola se zaměřuje na návrhy a doporučení pro firmu Radim Pašek. Z výzkumu vyplynulo, že firmu zná 69 % respondentů. Výsledek není na malou firmu špatný. Nicméně firma Radim Pašek strádá na zákaznících ve věku 18-29 let. Z výzkumu také vyplynulo, že preferovaný způsob komunikace týkající se domácích elektrospotřebičů je v 39 % odpovědí respondentů internetová reklama a z 24 % odpovědí reklama na sociálních sítích. V závislosti na věku respondentů, především respondentů ve věku 18-29 let a 29-39 let, měla internetová reklama a reklama na sociálních sítích ještě větší procentuální převahu nad ostatními možnostmi marketingové komunikace. Nicméně firma Radim Pašek svou marketingovou komunikaci nepřizpůsobila novodobým standardům, především co se týče online marketingové komunikace. Právě tento fakt může ovlivnit popularitu firmy mezi zákazníky ve věku 18-29 let. Nicméně autorka zmíněné bakalářské práce předpokládá, že domácí elektrospotřebiče budou spíše pohledávat zákazníci starší 25 let než ve věku od 18 do 25 let. Ale i tak posílení online marketingové komunikace má smysl. Dle autorky je to standart marketingové komunikace dnešní doby a online marketingová komunikace, třeba pomocí sociálních medií, osloví různé věkové kategorie. Součástí posílení marketingové komunikace firmy jsou i funkční a přehledné webové stánky. Firma Radim Pašek sice má své webové stránky, nicméně má zde prostor pro zlepšení a vylepšení jejich funkčnosti k zjednodušení komunikace se s svými zákazníky.cs
dc.description.abstractThe topic of the attached bachelor thesis is the Marketing Communication Analysis of Firm in the Electrical Appliances Market. Marketing communication is part of the Marketing mix and helps the firm with developing and growing. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part consists of the second chapter and third chapter. The second chapter focus on the theoretical background of marketing communication. The second chapter develops the marketing mix and is focused mainly on marketing communication. In the subchapter Marketing Communication were introduced marketing strategies and especially the communication mix. The third chapter analyzed the characteristics of the company Radim Pašek. The practical part of the bachelor thesis is divided into the fourth chapter, fifth chapter and chapter number six. The fourth chapter of the bachelor thesis examine the data collection methodology divided into the preparation and the implementation phases. The preparatory part includes defining the research problem and objective, identifying the problem, defining the hypotheses. Chapter four also includes defining the research objective, research schedule, research plan, questionnaire design , type and method of research, questionnaire survey design. The second part of chapter four concerning the implementation phase presented the process of piloting the research, how the data collection was conducted, the method of data processing and the respondent structure. The aim of the research was to receive feedback from the customers of Elektro Pašek store to be able validate the marketing communication of the company Radim Pašek. The objective of the mentioned bachelor thesis was also to find the weak points in the marketing communication of the company. Moreover the research also provided information about the preferences of potential customers of Radim Pašek company. Chapter five analyses the marketing communication of the firm in the home appliance market. Further chapter of the thesis is focused on the suggestions and recommendations for Radim Pašek firm. The research revealed that 69 % of the respondents have knowledge of the company. However, Radim Pašek is losing out customers in the age between 18-29. The research also revealed that the preferred method of marketing communication regarding household appliances are internet advertising and social media advertising. Nevertheless, Radim Pašek has not adapted its marketing communication to modern standards, especially in terms of online marketing communication. It is the fact that may affect the firm's popularity among customers aged 18-29. Yet, the author of the mentioned bachelor thesis assumes that home appliances are more likely to be demand by customers of the age of 25 and older rather than those in the age between 18 to 25. Still, the company Radim Pašek would improve while using online marketing communication. Moreover, part of strengthening a company's marketing communication is having a functional and transparent website. Although Radim Pašek owns and he is providing company's website, there's still place for improvement and enhanced functionality to simplify marketing communication.en
dc.format.extent2561417 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectanalýza marketingové komunikace, marketingový výzkum, trh elektrospotřebičůcs
dc.subjectmarketing communication analysis, marketing research, electrical appliances marketen
dc.titleAnalýza marketingové komunikace firmy na trhu elektrospotřebičůcs
dc.title.alternativeMarketing Communication Analysis of Company in the Electrical Appliances Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeDrga, Tomáš
dc.date.accepted2022-08-31
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisHAN0281_EKF_B6208_6208R062_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record