Show simple item record

dc.contributor.advisorZajarošová, Markéta
dc.contributor.authorKraina, Vít
dc.date.accessioned2022-09-01T07:18:55Z
dc.date.available2022-09-01T07:18:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/146875
dc.description.abstractCílem diplomové práce je charakterizovat spotřebitelské chování na trhu kryptoměn v ČR. Zjistit z jakých důvodů se spotřebitelé rozhodli na tento trh vstoupit a jak velké finanční částky do něho investovali. Jak vypadá kryptoměnové portfolio a zda existuje souvislost, mezi jednotlivými faktory a celkovou peněžní částku v kryptoměnách. Pro účely diplomové práce byl distribuován online dotazník vlastníkům kryptoměn. Konkrétně se jednalo o facebookové skupiny a online fóra, kde se tito respondenti vyskytovali. Celkově bylo sesbíráno 123 odpovědí, které byly analyzovány v programech Excel a SPSS. Pomocí kontingenčních tabulek byly zjištěny jednotlivé faktory, které charakterizují respondenty. Korelační testy pak ověřily hypotézy, které byly orientované na celkovou zainvestovanou částku v kryptoměnách. Průměrný respondent je muž ve věku do třiceti let s vysokoškolským vzděláním. Důvěra v kryptoměny je vysoká a má vliv na celkovou zainvestovanou částku. Avšak výše zainvestované částky nekoreluje s ochotou dlouhodobé držby kryptoměn. Z výsledků je patrné, že kryptoměny jsou používány podle respondentů především, jako investiční nástroj než prostředek směny.cs
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to characterize consumer behavior on the cryptocurrency market in the Czech Republic. To find out for what reasons consumers decided to enter this market and how much money they invested in it. What does the cryptocurrency portfolio look like and whether there is a link between the individual factors and the total amount of money in cryptocurrencies. For the purpose of the thesis, an online questionnaire was distributed to cryptocurrency owners. Specifically, this included Facebook groups and online forums where these respondents were present. A total of 123 responses were collected and analyzed using Excel and SPSS. Contingency tables were used to identify individual factors that characterize the respondents. Correlation tests then tested the hypotheses, which focused on the total amount invested in cryptocurrencies. The average respondent is a male under the age of thirty with a college degree. Trust in cryptocurrencies is high and has an impact on the total amount invested. However, the amount invested does not correlate with the willingness to hold cryptocurrencies long-term. The results show that cryptocurrencies are primarily used, according to the respondents, as an investment tool rather than a currency of exchange.en
dc.format.extent1209418 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectKryptoměnycs
dc.subjectBitcoincs
dc.subjectSpotřebitelcs
dc.subjectKryptoměnový trhcs
dc.subjectPortfoliocs
dc.subjectInvesticecs
dc.subjectCryptocurrencyen
dc.subjectBitcoinen
dc.subjectCustomeren
dc.subjectCryptocurrency marketen
dc.subjectPortfolioen
dc.subjectInvestmenten
dc.titleAnalýza nákupního chování spotřebitelů na trhu kryptoměn v ČRcs
dc.title.alternativePurchasing Behaviour Analysis of Consumers on the Cryptocurrency Market in the Czech Republicen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKubíček, Aleš
dc.date.accepted2022-05-23
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKRA0501_EKF_N0414A050001_2022
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record