dc.contributor.advisor | Godický, Pavel | |
dc.contributor.author | Kacířová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T07:19:08Z | |
dc.date.available | 2022-09-01T07:19:08Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/146950 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na reklamu na sociální síti TikTok a její právní a etickou regulaci. Cílem práce je pomocí dotazníkového šetření zhodnotit, jakým způsobem vnímá současná mladá generace trendy spojené s touto reklamou, zda jsou schopny ovlivnit její nákupní chování a odhalit míru povědomí této generace o regulaci reklamy.
V teoretické části jsou definovány aktuální reklamní trendy na sociálních sítích se zaměřením na obsahový marketing a influencer marketing. Dále je zde charakterizována sociální síť TikTok a její funkce pro uživatele a zadavatele reklamy. Reklama na sociálních sítích je zde dále vymezena z hlediska její právní a etické regulace společně s interní regulací stanovené sociální sítí TikTok.
Praktická část se věnuje provedenému výzkumu a analýze jeho výsledků. Zkoumanou skupinou respondentů byla generace Z, a to konkrétně osoby od 15 do 26 let věku. Pomocí zjištěných výsledků bylo provedeno celkové zhodnocení efektivnosti reklamních trendů na TikToku a informovanosti této generace o regulaci reklamy. Následně byla navržena doporučení týkající se využívání těchto reklamních trendů a zvýšení informovanosti běžné populace o jejich regulačních aspektech. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on advertising on the social media platform TikTok and its legal and ethical regulation. The aim of the thesis is to evaluate through a survey how the current young generation perceives such advertising trends, whether those trends can influence their consumer behavior and to reveal their level of awareness of advertising regulations.
In the theoretical part, current advertising trends on social media are defined with the focus on content marketing and influencer marketing. The social media platform TikTok is also described as well as its features for users and advertisers. Advertisments on social media are characterized as for their legal and ethical regulations and also internal advertising policies of TikTok.
The practical part focuses on the survey and the analysis of its results. The studied group of respondents was Generation Z and specifically people between the age of 15 and 26. Based on the results, total assessment of the efficiency of advertising trends on TikTok and the generation’s awareness of advertising regulations is provided. Lastly, there are recommendations offered for the implementation of such trends and the improvement of general knowledge involving advertising regulations. | en |
dc.format.extent | 2827671 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | reklama | cs |
dc.subject | sociální sítě | cs |
dc.subject | TikTok | cs |
dc.subject | regulace reklamy | cs |
dc.subject | generace Z | cs |
dc.subject | advertising | en |
dc.subject | social media | en |
dc.subject | TikTok | en |
dc.subject | advertising regulations | en |
dc.subject | Generation Z | en |
dc.title | Současné reklamní trendy na sociální síti TikTok | cs |
dc.title.alternative | Current Advertising Trends on Social Media TikTok | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Martiníková, Jana | |
dc.date.accepted | 2022-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 119 - Katedra práva | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika a právo v podnikání | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | KAC0075_EKF_B0413A050012_S04_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |