Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvajdová, Lenka
dc.contributor.authorBalusková, Michaela
dc.date.accessioned2023-06-23T08:40:52Z
dc.date.available2023-06-23T08:40:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149334
dc.description.abstractObsah této diplomové práce je zaměřen na analýzu spotřebitelského chování na trhu cestovního ruchu v roce 2022. První část práce je tvořena teoretickými východisky spotřebitelského chování a charakteristikou trhu na cestovním ruchu. Druhá část práce se týká marketingového výzkumu, konkrétně metodiky výzkumu, samotného výzkumu, ze kterého vychází typologie spotřebitele na trhu cestovního ruchu a návrhy a doporučení. Z výzkumu například vyplynulo, že hlavním účelem dovolené dotázaných byla rekreace. Respondenti byli při výběru dovolené nejvíce ovlivněni referencemi od rodiny či přátel. Velkou roli při výběru dovolené hrála bezpečnost a kvalita služeb. Respondenti nejčastěji v roce 2022 cestovali 1x nebo 2x za rok, v létě nebo na podzim, a to především k moři. Vytvoření typologie spotřebitele odhalilo existenci tří shluků nesoucích názvy Informovaní cestovatelé, Častí cestovatelé a Cestovatelé s menším zájmem. Mezi konkrétní návrhy a doporučení patřil návrh filtrace výběru dovolené podle věkových generací, konkrétní návrhy na parametry nabídek jednotlivých dovolených nebo doporučení společnostem na trhu cestovního ruchu působit na sociálních sítích.cs
dc.description.abstractThe content of this diploma thesis is focused on the analysis of consumer behavior on the tourism market in 2022. The first part of the thesis is made up of the theoretical basis of consumer behavior and the characteristics of the tourism market. The second part of the work concerns marketing research, exactly the research methodology, the research itself, from which the typology of the consumer in the tourism market and suggestions and recommendations are based. For example, the research showed that the main purpose of the respondents' holidays was recreation. When choosing a vacation, respondents were most influenced by references from family or friends. The most important factor in choosing a holiday was safety and quality of service. In 2022, respondents most often traveled 1 or 2 times a year, in summer or autumn, and mainly to the sea. The creation of a consumer typology revealed the existence of three clusters named Informed Travelers, Frequent Travelers and Travelers with Less Interest. Specific proposals and recommendations included a proposal for filtering holiday selection according to age generations, specific proposals for the parameters of individual holiday offers or recommendations for companies in the tourism market to operate on social networks.en
dc.format.extent3988899 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSpotřebitelské chovánícs
dc.subjectcestovní ruchcs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectcestovánícs
dc.subjectmarketingový výzkumcs
dc.subjectdotazníkové šetřenícs
dc.subjectConsumer Behavioren
dc.subjectTourismen
dc.subjectConsumeren
dc.subjectTravelen
dc.subjectMarketing Researchen
dc.subjectSurveyen
dc.titleAnalýza spotřebitelského chování na trhu cestovního ruchucs
dc.title.alternativeConsumer Behaviour Analysis on the Tourism Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeTykva, Tomáš
dc.date.accepted2023-05-25
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPOK0085_EKF_N0414A050001_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam