Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvajdová, Lenka
dc.contributor.authorPtáčková, Zuzana
dc.date.accessioned2023-06-23T08:40:52Z
dc.date.available2023-06-23T08:40:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149335
dc.description.abstractTato diplomová práce spočívá v řešení problému, který se týká přetrvávající negativní pověsti společností využívajících strategii multi-level marketingu, na základě čehož se potenciální zákazníci odvrací od zakoupení firemních produktů. Předmětem a hlavním cílem výzkumu je blíže identifikovat spotřebitelské postoje k firmám, které fungují na principu multi-level marketingu. V zájmu autorky bylo též zjistit, jaké produkty spotřebitelé nejčastěji nakupují, a jaké faktory mají na jejich nákupní chování vliv. Sběr dat probíhal pomocí kvantitativní metody dotazníkového šetření, a pomocí výzkumných technik CAWI a PAPI. V rámci analýzy výsledných dat bylo zjištěno, že u respondentů převažuje neutrální postoj. Avšak ve srovnání mezi pozitivním a negativním postojem, převažoval negativní vztah, na kterém se nejvíce podílely důvody špatných zažitých předsudků z dřívějších dob či špatná vlastní zkušenost s chováním obchodních partnerů. Na základě stanovených výzkumných hypotéz bylo též zjištěno, že respondenty nejčastěji odrazuje od nákupu faktor nedůvěryhodnosti, a že jsou v největší míře nakupovány kosmetické přípravky. V závěru práce autorka navrhla několik doporučení, které by mohly firmám využívajícím multi-level marketing pomoci v rámci zlepšení jejich budoucí pověsti u spotřebitelů.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis consists in solving the problem that concerns the persistent negative reputation of companies using the strategy of multi-level marketing, on the basis of which potential customers turn away from purchasing the company's products. The subject and main goal of the research is to more closely identify consumer attitudes towards companies that operate on the principle of multi-level marketing. The author was also interested in finding out which products consumers buy most often, and which factors influence their purchasing behavior. Data collection was carried out using the quantitative method of questionnaire survey, and using research techniques CAWI and PAPI. As part of the analysis of the resulting data, it was found that a neutral attitude prevails among the respondents. However, in the comparison between positive and negative attitudes, the negative relationship prevailed, which was mostly due to the reasons for bad prejudices from earlier times or bad personal experience with the behavior of business partners. On the basis of established research hypotheses, it was also found that respondents are most often deterred from purchasing by the factor of untrustworthiness, and that cosmetic products are purchased to the greatest extent. At the end of the work, the author proposed several recommendations that could help companies using multi-level marketing to improve their future reputation among consumers.en
dc.format.extent2671396 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectidentifikace postojecs
dc.subjectspotřebitelský postojcs
dc.subjectmulti-level marketingcs
dc.subjectsíťový marketingcs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectdotazníkové šetřenícs
dc.subjectmarketingový výzkumcs
dc.subjectattitude identificationen
dc.subjectconsumer attitudeen
dc.subjectmulti-level marketingen
dc.subjectnetwork marketingen
dc.subjectconsumeren
dc.subjectquestionnaire surveyen
dc.subjectmarketing researchen
dc.titleIdentifikace postojů spotřebitelů k firmám využívajícím multi-level marketingcs
dc.title.alternativeIdentification of Consumer Attitudes to Companies Using Multi-Level Marketingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBulanda, Ivana
dc.date.accepted2023-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPTA0052_EKF_N0414A050001_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam