Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvajdová, Lenka
dc.contributor.authorGrochalová, Adéla
dc.date.accessioned2023-06-23T08:40:53Z
dc.date.available2023-06-23T08:40:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149338
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou chování spotřebitele na trhu cestovního ruchu. Jejím cílem je identifikovat problematiku rozhodování spotřebitele při volbě organizovaného či individuálního trávení dovolené. V teoretické části jsou charakterizovány teoretická východiska chování spotřebitele a nákupní rozhodovací proces, následně je popsán trh cestovního ruchu, kde je podrobněji rozebrána historie cestovního ruchu a cestovních kanceláří, příjezdový a výjezdový cestovní ruch a také je popsáno makroprostředí trhu. V praktické části je popsán způsob získání potřebných dat a jejich následná analýza. K zjištění dat byla použita metoda dotazníkového šetření, která probíhala online. Provedeným výzkumem se zjistilo, že pro uživatele využívající služeb cestovních kanceláří jsou důležité recenze předchozích uživatelů a ceny nabízených zájezdů. Dále tito lidé preferují nakupovat zájezdy online a na last minute. Ti, kteří preferují cestovat po vlastní ose nevyužívají nabízené služby cestovních kanceláří hlavně z toho důvodu, že si rádi plánují dovolenou sami a při individuálním cestování mají větší pocit volnosti. Na základě zjištěných dat z dotazníkového šetření byly navrženy vhodné zájezdy a doporučení pro cestovní kanceláře.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the analysis of consumer behaviour in the tourism market. Its aim is to identify the issue of consumer decision making when choosing an organised or individual vacation. In the theoretical part, the theoretical background of consumer behaviour and the purchase decision process are characterised, followed by a description of the tourism market, where the history of tourism and travel agencies, inbound and outbound tourism are discussed in detail and the macro environment of the market is also described. In the practical part, the method of obtaining the necessary data and its subsequent analysis is described. A questionnaire survey method was used to obtain the data, which was conducted online. Through the research conducted, it was found that reviews of previous users and the prices of the offered tours are important for users using the services of travel agencies. Furthermore, these people prefer to buy tours online and at the last minute. Those who prefer to travel on their own do not use the services offered by travel agencies mainly because they like to plan their own holidays and have a greater sense of freedom when travelling individually. Based on the data from the survey, suitable tours and recommendations for travel agents were suggested.en
dc.format.extent1379710 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectCestovní ruchcs
dc.subjectcestovní kancelářcs
dc.subjectcestovní agenturacs
dc.subjectcestovánícs
dc.subjectspotřebitelécs
dc.subjectzákaznícics
dc.subjectTourismen
dc.subjecttravel agencyen
dc.subjecttravelen
dc.subjectconsumersen
dc.subjectcustomersen
dc.titleAnalýza chování spotřebitele na trhu cestovního ruchucs
dc.title.alternativeConsumer Behaviour Analysis in the Tourism Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeTykva, Tomáš
dc.date.accepted2023-06-01
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisGRO0112_EKF_B0414A050001_S01_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam