Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVelčovská, Šárka
dc.contributor.authorPechová, Pavlína
dc.date.accessioned2023-06-23T08:40:57Z
dc.date.available2023-06-23T08:40:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149354
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na segmentaci spotřebitelů na trhu potravin. Cílem práce bylo provést segmentaci spotřebitelů na trhu potravin, na základě jejich demografických charakteristik či preferencí identifikovat segmenty a následně navrhnout marketingová opatření pro výrobce a prodejce potravin. V teoretické části jsou představena teoretická východiska segmentace, charakteristika trhu potravin v České republice a metodika shromažďování dat. V praktické části práce byl proveden kvantitativní výzkum s cílem získat data o preferencích a chování spotřebitelů na trhu potravin. Tato data byla následně analyzována a prostřednictvím shlukové analýzy byly profilovány segmenty spotřebitelů na trhu potravin. Došlo k definování celkem 5 shluků, kterými jsou „nároční spotřebitelé“, „hospodární spotřebitelé“, „připravení spotřebitelé“, „moderní spotřebitelé“ a „zaneprázdnění spotřebitelé“. V závěru práce jsou uvedeny návrhy a doporučení pro potravinářské společnosti, pro efektivní oslovení jednotlivých segmentů.cs
dc.description.abstractThe thesis focuses on consumer segmentation in the food market. The aim of the thesis was to segment consumers in the food market, identify segments based on their demographic characteristics or preferences and then propose marketing measures for food producers and retailers. The theoretical part presents the theoretical background of segmentation, the characteristics of the food market in the Czech Republic and the methodology of data collection. In the practical part of the thesis, quantitative research was conducted to obtain data on consumer preferences and behaviour in the food market. This data was subsequently analysed and consumer segments in the food market were profiled through cluster analysis. A total of 5 clusters were defined, which are 'discerning consumers', 'thrifty consumers', 'prepared consumers', 'modern consumers' and 'busy consumers'. The thesis concludes with suggestions and recommendations for food companies to effectively address each segment.en
dc.format.extent3796629 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSegmentacecs
dc.subjectpotravinycs
dc.subjecttrh potravincs
dc.subjectspotřebitelécs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectmarketingový výzkumcs
dc.subjectSegmentationen
dc.subjectfooden
dc.subjectfood marketen
dc.subjectconsumersen
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjectmarketing researchen
dc.titleSegmentace spotřebitelů na trhu potravincs
dc.title.alternativeConsumer Segmentation in the Food Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMotyčková, Monika
dc.date.accepted2023-05-24
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPEC0126_EKF_N0414A050001_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam